مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان به حدود ۱۳ هزار هکتار رسید



رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۲ هزار و ۸۸۹ هکتار از مراتع این استان از پنجم آبان سال گذشته تاکنون علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

به گزارش صبح ساحل،غلام حیدر زورقی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم‌اینک شهرستان‌های سرباز، قصرقند، فنوج،‌نیکشهر،کنارک و چابهار درگیر مبارزه با ملخ صحرایی هستند.وی از ریزش جدید ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: روز ۱۵ فروردین ۲۵۰ هکتار ملخ صحرایی در شهرستان‌های بمپور، نیکشهر و سیب و سوران بودیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: این سازمان با تشکیل ۴۴تیم دیده‌بانی و ۳۰ تیم مقابله، مبارزه با ملخ صحرایی را در این استان مورد توجه قرار داده است.وی اظهارداشت: با وجود شیوع ویروس کرونا دست‌اندرکاران بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان به عنوان مدافعان امنیت غذایی بی‌وقفه به مقابله با این آفت بین‌المللی می‌پردازند.

زورقی تاکید کرد: ضروریست کشاورزان در صورت مشاهده این آفت مرتب را به نزدیکترین مرکز جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع رسانی کنند.وی بیان کرد: این سازمان پارسال هنگام هجوم ملخ صحرایی با بسیج امکانات مبارزه با این آفت را در سطح ۲۱۱ هکتار و ۵۳۵ هکتار از مراتع منطقه انجام داد و مانع آسیب رسانی به بخش کشاورزی شد.

ملخ‌های صحرایی تمام گیاهان زراعی، باغی و حتی علف‌های هرز را می‌خورند، این نوع ملخ قدرت پرواز بسیار زیادی دارد و در یک شبانه روز می‌تواند تا ۱۵۰ کیلومتر پرواز کند.
ملخ صحرایی از کشوری به کشور دیگر و از استانی به استان دیگر می‌تواند مهاجرت کند.این نوع از ملخ‌ها در مسیر عبور خود با تغذیه از سبزینه‌های مختلف ازجمله جنگل‌ها، باغ‌های میوه، علوفه، غلات، صیفی و مراتع را از بین می‌برند و با توجه به قدرت تخریبی بالایی که دارند باعث قحطی در منطقه نیز می‌شوند.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها