تماس سران قطر و کویت در میان تنش بین اعضای شورای همکاری



به گزارش صبح ساحل، رسانه‌های قطر روز شنبه از تماس تلفنی «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر این کشور با «شیخ صباح احمد جابر الصباح» همتای کویتی خود خبر دادند.

بنابر گزارش رسانه‌های قطر، آن‌ها در این تماس تلفنی روابط دو کشور و دو ملت را مورد بررسی قرار دادند و بر حمایت و تقویت این روابط تاکید کردند.

همچنین در جریان برقراری این تماس تلفنی موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بررسی قرار گرفت و طرفین ضمن ابراز نگرانی از شیوع «ویروس کرونا» بر همکاری‌ و تلاش‌های مشترک برای مبارزه با این بیماری و پیشگیری از گسترش شیوع آن تاکید کردند.

گفت و گوی تلفنی امیران قطر و کویت در حالی انجام شد که پس از شیوع کرونا تاکنون به دلیل بروز برخی اختلاف‌ها هیچ نشستی بین اعضای شورای همکاری خلیج در سطح مقامات بلندپایه این کشورها برگزار نشده و نشست اعضای این گروه در سطح وزرای بهداشت و یا اقتصاد و دارایی آن‌ها بصورت ویدئو کنفرانس انجام شده است.

اولین نشست اعضای این شورا پس از شیوع کرونا در سطح وزرای بهداشت اواخر سال گذشته (98) در ریاض انجام شد که عربستان از حضور وزیر بهداشت قطر در این نشست جلوگیری کرد.

عربستان، امارات، بحرین و مصر ۵ ژوئن ۲۰۱۷ (۱۵ خرداد ۹۶) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم روابط خود با این کشور را قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی را به روی دوحه بستند.

این کشورها ۱۳ شرط برای ازسرگیری روابط با قطر اعلام کردند که قطع روابط با ترکیه و جمع شدن پایگاه نظامی این کشور بخشی از این شروط بود، اما دولت قطر این شرط‌ها را در تضاد با حق حاکمیت خود دانسته و از تن دادن به آن خودداری کرده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها