تنها دو روستای نقاشه و تورگان در قشم از مشکل آبرسانی رنج می‌برند



فرماندار قشم با اشاره به مشکلات فنی آب شیرین‌کن شهر سوزا و کاهش ظرفیت تولید آن گفت: مشکلات اهالی با اتصال شهر به خط لوله اصلی مپنا و افزایش ظرفیت آب‌شیرین‌کن این شهر برطرف ‌شد.

به گزارش صبح ساحل، علیرضا نصری ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از اتصال خط لوله آب شهر سوزا به مپنا اظهار کرد: آب از مباحث مهم و اساسی در حوزه زیرساختی جزیره قشم است. وی افزود: در دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به آب صورت گرفته و شاخص آبرسانی به روستاهای جزیره قشم که پیش از آن صفر بود، بخش قابل توجی از آبرسانی به روستاها حل شد. 

فرماندار قشم تصریح کرد: با این وجود کیفیت آبرسانی هنوز نارسایی‌هایی در برخی جاها دارد که به دنبال رفع مشکل هستیم.نصری ادامه داد: آب شیرین‌کن شهر سوزا با ظرفیت یک هزار و 500 مترمکعب گاها با مشکلات فنی مواجه شد و با یک سوم ظرفیت کار می‌کرد که به تبع آن مردم شهر سوزا با مشکلاتی مواجه می‌شدند.وی اضافه کرد: از این رو با دستور استاندار هرمزگان از 12 فروردین‌ماه عملیات خط لوله‌ به طول حدود 5 کیلومتر از برای اتصال سوزا به خط اصلی شرکت مپنا انجام و از طریق برطرف کردن نواقص طول مسیر، مشکل آب مردم سوزا در مسیر حل شدن قرار گرفت.

فرماندار قشم تصریح کرد: میزان تولید آب‌شیرین‌کن سوزا از 300 مترمکعب در روزهای پیش به یک هزار و 300 مترمکعب افزایش یافته و کمبود آن از طریق شرکت آب مپنا تا سقف یک هزار و 500 مترمکعب تامین می‌شود.نصری اظهار کرد: همچنین به دنبال حل مشکلات اساسی شهرستان از طریق نصب 2 آب شیرین‌کن با ضرفیت بالا در شرق و غرب جزیره هستیم که مراحل اولیه مناقصه آن در حال انجام است.

فرماندار قشم خاطرنشان کرد: آبرسانی و تامین آب دو مقوله کاملا متفاوت است و اینکه مطرح می‌شود  95 درصد آبرسانی جزیره قشم انجام شده صحت دارد چرا که تنها دو روستای نقاشه و تورگان باقی مانده است.نصری ادامه داد: مباحث مربوط به تامین آب نیز با جدیت در حال پیگیری است.

ابراهیم ملاحی رئیس شورای اسلامی شهر سوزا نیز گفت: در نهایت با پیگیری‌ فرماندار و با همکاری آبفا به حل مشکل آب سوزا انجامید.وی افزود: مردم در شهر سوزا پیش از این با مشکلات فراوانی روبرو شدند که به تبع آن هر خانوار مجبور بود برای تامین مایحتاج خود از تانکر استفاده و با قیمت هر تانکر 100 هزار تومان بخرند.

شیخ احمد سلامی امام جمعه شهر سوزا نیز با تجلیل از زحمات مسوولان در راستای حل مشکل آب شهر سوزا، بیان داشت: حل این مشکل در برهه‌ای زمان که با شیوع ویروس کرونا مواجه هستیم بسیار ارزنده و حائز اهمیت است.

منبع:تسنیم

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها