انکاس، فیلم هنرمند هرمزگانی درجشنواره بین المللی فیلم هند



به گزارش صبح ساحل، فیلم کوتاه «انکاس» ساخته محمود شاکری هنرمند هرمزگانی ،جایزه دوم کارگردانی و لوح تقدیر از جشنواره کلابوراگی هند به خود اختصاص داد. این اثر پیش تر به جشنواره راپیدلیون RapidLion ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی راه یافته بود.
این فیلم کوتاه داستانی انکاس روایت زن و مردی است که برای سفر به جزیره ای کوچک و دور افتاده که مکان مشخصی ندارد می آ یند ودر آنجا با خانواده ای آشنا می شوند که باعث رخ دادن اتفاقات جدیدی میشود.... محمود شاکری با بیان اینکه انکاس در واقع فیلمی است در مورد تقبیح سقط جنین به هر دلیل و معتقد است که مرگ وادامه ی حیات فقط در اراده ی خداوند است گفت: این فیلم مقایسه ی انسان و انکاس است در مواجهه با روند تولد یک نوزاد که چگونه یکی جان می گیرد و دیگری با اهدای جان خود زندگی می دهد.
وی که نویسنده وکار گردانی این فیلم کوتاه را برعهده دارد ، مدیر نور وتصویر را مسعود میرزایی ،تصویربردار را مهدی محمودی ،صدابردار امین اردانی ،دستیار تصویر:محتشم عسکری،بازیگران:فاطمه ساحلی زادگان، سمیرا ستاری، اصغر بشارتی، امید الماسی،تدوین:مسعود میرزایی و حامدبردبار، مدیرتولید را ابراهیم اسفندی نام برد.
این تهیه کننده صداوسیمای مرکز خلیج فارس،راه یابی مستند چله به جشنواره مالزیABU 2 ، مقام دوم کارگردانی دوم مستند داستانی چله از سینما حقیقت ،‌
مقام اول کارگردانی در فیلم داستانی مهجر در جشنواره شرق کشور – چابهار مقام اول نویسندگی فیلم داستانی موسیقی باد در جشنواره فیلم و عکس اردیبهشت در کارنامه خود دارد.
گفتنی است مجموعه فعالیتهای شاکری را می توان کارگردانی سریال از همین خاک (13 قسمت)،کارگردان و نویسنده و تهیه کننده سریال بفرما شیرینی ( 13 قسمت )، کارگردان – نویسنده و تهیه کننده مجموعه مستند صنایع دستی استان هرمزگان ( 13 قسمت 30 دقیقه ای)،کارگردان – نویسنده و تهیه کننده مجموعه مستند جزایر استان هرمزگان ( 5 قسمت )،کارگردانی مستند زاپیگو و...نام برد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها