راه اندازی 8 ایستگاه سلامت در بنادر هرمزگان



مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: سومین مرحله غربالگری علیه ‌کرونا از ۱۶ فروردین جاری در هشت ایستگاه سلامت ‌بنادر استان درحال اجراست.

به گزارش صبح ساحل، حمید رضا محمدحسینی روز دوشنبه در بازدید از ایستگاه های سلامت افزود: ۵ ایستگاه سلامت در نقاط مختلف بندر شهید باهنر و ۳ ایستگاه ‌نیز در بنادر تابعه( شهید حقانی، هرمز و جاسک) مستقر هستند.
وی بیان داشت‌: علاوه بر همکاران سازمانی، تمامی کارکنان اداره های مستقر در بنادر، پیمانکاران، کارگران خنکار و خدمه شناورها سلامت سنجی می شوند.
مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر اظهارداشت: مرحله سوم غربالگری نه تنها معطوف به کارکنان اداری و عملیاتی است بلکه تمامی مراجعان به بنادر مرکز و شرق استان را شامل می شود.
محمدحسینی ادامه داد: این اقدام براساس تدوین برنامه مستمر در ادامه مراحل قبلی و با تاکید بر اقدام های کنترلی و مراقبتی همزمان با شروع فعالیت های اقتصادی و مراجعه به بنادر با دقت وحساسیت درحال انجام است. 
وی همچنین به اتصال بندر شهید حقانی به سامانه کیا منطقه آزاد قشمhttp://qea.qeshm.ir  با هدف احراز برخط ضرورت سفر و ممانعت جدی از سفر های غیر ضرور به جزیره قشم خبر داد.
این مسوول یادآورشد: انجام تمامی مراحل تهیه بلیط به شکل هوشمند و بدون رد و بدل شدن اسکناس در بندر شهید حقانی و هرمز و همچنین توزیع ماسک بین تمامی کارکنان بنادر مسافری، خدمه شناورها و کارگران خدمات حمل بار با استفاده از ظرفیت NGO ها وتعاونی ها از دیگر اقدام های مهم درحال انجام در بنادر مسافری هرمزگان است . 
وی انجام فعالیت های پیشگیرانه نظیر تب سنجی، تامین وتوزیع اقلام بهداشتی بین کارکنان و گند زدایی بنادر، پایانه ها، شناورها، ساختمان های اداری و شهرک مسکونی بر اساس برنامه زمانبندی و به شکل مداوم را از دیگر  برنامه های  صورت گرفته برشمرد . 
محمد حسینی ارتقای فناوری ارتباطی به منظور ایجاد بستر مناسب جهت اجرای طرح فاصله گذاری فیزیکی و بهره مندی ارباب رجوع از خدمات بندر به شکل اینترنتی و از راه  دور در برنامه های کاری بندر شهید باهنر اعلام کرد.
محمدحسینی گفت: طبق دستورالعمل های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت وهماهنگی با سازمان بنادر با تقویت و ارتقای فناوری های ارتباطی همواره سعی کردیم همسو با پویش درخانه بمانیم، از هرگونه خروج ومراجعه  غیرضروری به بنادر خودداری کنیم.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها