در آخرین اظهار نظر‌های مسوولین ستاد مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت مطرح شده است

پارادوکس تصمیمات مسوولین



در شرایطی که جهان در شوک ویروس کرونا قرار دارد اما مسئولان ما به مانند همیشه ساز مخالف با دنیا را مینوازند. وضعیت این روزهای کشور چیزی جز یک بام و دو هوا نیست. یک روی سکه متولیان وزارت بهداشت هستند که کماکان از مردم می خواهند در خانه بمانند و وضعیت برخی استان ها از جمله تهران را قرمز اعلام کرده و میگویند هیچ استان سفیدی نه تنها در ایران بلکه در دنیا وجود ندارد و روی دوم سکه مسئولان ستاد ملی مبارزه با کرونا هستند که دستور شروع فعالیت ادارات را با اعمال طرح فاصله گذاری اجتماعی می دهند و به راحتی وضعیت استان های جنوبی کشور از جمله هرمزگان را سفید اعلام می کنند.

در وضعیتی که بسیاری از مردم خانه نشین شدند و کسب و کارشان تعطیل است و فشار اقتصادی این بحران را به تنهایی به دوش می کشند، لطفا جان مردم را دست مایه ی نمایش های سیاسی خود نکنید و بیش از این موجب رنجش خاطر مردم نشوید.
چه بسیار هستند کسبه هایی که تمام سودِ سالشان برباد رفت. آنها که چشم امیدشان به سود پایان سال و ابتدای سال بود. اگر واقعا وضعیت سفید است دکان ها را باز کنید اجازه دهید مردم به همان اندک آب باریکه خود دلخوش باشند و کمر خم شده خود را در این اقتصاد مریض راست کنند. اگر که وضعیت همچنان نگران کننده است لطفا زحمات کادر درمان را از بین نبرید. به کار بردن لفظ سفید و باز شدن ادارات حتی با رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی موجب ایجاد اجتماع های بیش از دو نفر و ترافیک های بیشتر در سطح شهر می شود و این زمینه را برای گسترش بیشتر این ویروس در شرایطی که متولیان بهداشت استان می گویند همچنان در بازوی افزاینده هستیم، مهیا می کند.

هرمزگان یک استان مهاجر پذیر است و اعلام وضعیت سفید برای این استان در حالی که همچنان بسیاری از مردم بر این باورند که گرما کرونا را از بین می برد به خودی خود به این شایعه بی اساس دامن می زند. تاکنون (17 فروردین) کرونا 18 هرمزگانی را به کام مرگ برده و بیش از 240 نفر را مبتلا کرده است و عقل سلیم می گوید این وضعیت عادی نیست چه رسد به سفید! چنین اقدامی نه تنها اهمیت جان آن 18 عزیز هم استانی را ضایع میکند بلکه مشوقی برای ایجاد ازدحام در خیابان ها است به خصوص برای افرادی که این موضوع را به طور کلی سر سری گرفتند.

در شرایطی که دیده شده مسافران از برخی مبادی فرعی وارد استان می شوند جدیت بیشتری باید به خرج داد. اگر همچنان به سفید بودن وضعیت هرمزگان پافشاری شود به زودی شاهد هجوم مسافران از بیرون و بی توجهی مردم در داخل استان خواهیم بود.آن هم در شرایطی که بسیاری از کارمندان هرمزگانی که برای سفر به استان های مختلف کشوررفته اند به زودی به استان بازمیگردند و خبری از قرنطینه سازیِ 14 روزه نیست و به تب سنج معمولی در مبادی ورودی استان اکتفا می شود.

بحران های سخت، تصمیمات سخت می طلبد. تصمیمات سخت را انسان های سخت می گیرند. در این وانفسا فعالیت نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان بیش از پیش زیره ذره بین است. مردم بیش از هر وقت دیگری از نمایندگان ومسئولان استانی انتظار تصمیمات قاطعانه و برخوردهای سخت دارند.نمایندگانی که کمتر از دوماه پیش خیابان ها و کوچه های هرمزگان را غرق در بوق و کرنا کرده بودند اما در این بحبوحه سیاست محافظه کارانه در پیش گرفته اند و یا اعتراضاتشان به صفحه توییترشان ختم می شود و یا هرکس به شیوه و روش خود چیزی می گوید و کاری می کند در صورتی که یک دست صدا ندارد. عدم اتحاد در بین مسئولان بیش از پیش به چشم میخورد و این درحالی است که مردم را به اتحاد و همدلی دعوت میکنیم و خود که راس امور هستیم چنین عمل نمی کنیم. لطفا جانِ مردم را دست مایه بازی های سیاسی خود نکنید.


اگر از همان ابتدا برای کنترل شدید ورودی ها دیر اقدام نمی شد شمار مبتلایان در جزایر ارقام کمتری بود. اکنون نیز اگرسیاست «هر چه پیش آید خوش آید» را دنبال کنید و منتظر باشید شمار مبتلالیان و جان باختگان بیشتر از این شود تا  تصمیمات سخت بگیرید یقینا هفته ی آِینده هفته تلخی برای هرمزگان خواهد بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها