سهمیه 30 درصدی سوخت و لاستیک برای رانندگان

حمل و نقل در کالای ضروری مورد نیاز کشور 38 درصد رشد داشته‌است



معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: برای رانندگان سهمیه 30 درصد سوخت در نظر گرفته شده است که اگر از بنادر شش گانه بار حمل کنند سهمیه 30 درصد سوخت به آنها تعلق خواهد گرفت و همچنین لاستیک نیز از دیگر مشوق‌های رانندگان است.

به گزارش صبح ساحل،مهران قربانی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای امشب  در بندر امام خمینی(ره)، گفت: در خصوص کالاهای اساسی کشور شش بندر فعال هستند که از این بین 53 درصد سهم بندر امام خمینی(ره)، 16 درصد بندر امیرآباد، 10 درصد بندر چابهار و بندر عباس نیز در رتبه چهارم تامین کالای اساسی قرار دارند.

وی افزود: با توجه به زیرساخت‌ها، امکانات و تسهیلاتی که در بندر امام خمینی(ره) وجود دارد نمی‌توان جایگزینی را برای این بندر در میان مدت تصور کرد.قربانی بیان کرد: علیرغم اینکه ناوگان کشور به دلیل تعطیلات نوروز با 45 درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کند 866 هزار تن کالای اساسی با 33 هزار سرویس از 25 اسفند 98 تا 16 فروردین 99 حمل شده است که قابل قیاس با سال گذشته نیست و شاهد افزایش 38 درصدی حمل کالای اساسی و ظرفیت بالای بندر امام خمینی(ره) هستیم.

پک بهداشتی، سهمیه 30 درصدی سوخت و لاستیک برای رانندگان

وی عنوان کرد: رانندگان زحمت کشیدند و حمل بار را انجام دادند که در همین جهت اقداماتی همچون پک بهداشتی در بنادر شش گانه کشور توزیع شد، در پایانه بندر امام خمینی(ره) رانندگان از ابتدای ورود به پایانه تب سنجی می‌شوند و پک بهداشتی می‌گیرند سالن‌های اعلام بار به محوطه‌های باز منتقل شده است.

قربانی در خصوص سهمیه سوخت رانندگان بیان کرد: برای رانندگان سهمیه 30 درصد سوخت در نظر گرفته شده است که اگر از بنادر شش گانه بار حمل کنند سهمیه 30 درصد سوخت به آنها تعلق خواهد گرفت و همچنین لاستیک نیز از دیگر مشوق‌های رانندگان است، رانندگان زمانی که بار را تحویل می‌دهند صاحبان بار متعهد شده‌اند کرایه را به رانندگان پرداخت کنند.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده علیرغم شیوع کرونا ویروس مشکلی در خصوص حمل و نقل کالای اساسی وجود ندارد.وی در پایان گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته ناوگان حمل و نقل 38 درصد رشد را در کالای ضروری مورد نیاز کشور شاهد است و از 25 اسفند ماه سال گذشته تا انتهای فروردین سال جاری 46 کشتی حامل کالای اساسی وارد کشور می‌شود.

منبع:فارس

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها