مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان هرمزگان:

نزدیک به 10 هزار نفر هرمزگانی در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کرده‌اند / بندرعباس و کیش در صدر جدول


نویسنده: سامیه طهورنیان

هادی ابراهیمی روز دوشنبه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار صبح ساحل گفت: آخرین آمار ثبت نام برای درخواست بیمه بیکاری در سامانه بیکاری کشور به چهارصد و بیست هزار نفر رسیده که در استان هرمزگان این رقم به مرز ده هزار نفر تا امروز نزدیک شده است.
وی افزود که در این آمار بندرعباس با 4732 نفر در رتبه نخست و کیش با 2011 نفر در رتبه بعدی است. میناب به 708 نفر و قشم به 509 نفر رسیده است.
وی با بیان اینکه آمار در کل کشور در حال افزایش است گفت: هنوز مشخض نیست به چه تعداد از این افراد بیمه بیکاری تعلق خواهد گرفت زیرا برخی از این افراد مشمول بیمه بیکاری نیستند و بیکاران ناشی از بیماری کرونا که مشمول قانون کار و تأمین اجتماعی می‌شوند تا پایان اردیبهشت ماه فرصت دارند در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کنند.
با شیوع ویروس کرونا در کشور پیش‌بینی می‌شد که تعدادی از نیروهای کار که مشمول قانون کار، تأمین اجتماعی و بیمه بیکاری هستند، بیکار شوند.
قانونگذار تصریح کرده افرادی که از کار بیکار می‌شوند و این بیکاری غیرارادی است ظرف مدت ۳۰ روز باید به ادارات کار مراجعه کنند؛ در این زمینه برای اینکه از حضور فیزیکی افراد جلوگیری کنیم، سامانه بیمه بیکاری به نشان bimebikari.mcls.gov.ir در ۲۳ اسفند ماه راه‌اندازی و فعال شد.
مسعود بابایی مدیرکل بیمه بیکاری وزارت کار کشور، چندی پیش در خصوص تغییرات سامانه ثبت بیکاری گفته بود که در روزهای پایانی سال 98، با هجوم گسترده درخواست‌های ثبت شده در سامانه مواجه شدیم و پس از بررسی اطلاعات شاهد بودیم که بسیاری از این افراد مشمول قانون بیمه بیکاری نیستند؛ بنابراین از ۱۸ فروردین ماه تغییراتی را در سامانه ایجاد کردیم و سامانه هوشمند شد و بر این اساس افرادی که مشمول قانون کار و بیمه بیکاری نباشند نمی‌توانند وارد سامانه شوند.
وی همچنین گفته بود که افراد باید کد ملی، کد بیمه و کد کارگاه را در سامانه بیمه بیکاری وارد کنند و چنانچه اطلاعات با هم مغایرت داشته باشد سامانه پیام می‌دهد که آن فرد مشمول قانون بیمه بیکاری نیست.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها