خسارت 122 میلیارد تومانی کرونا به بخش گردشگری هرمزگان



مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته این سازمان ویروس کرونا 122 میلیارد تومان خسارت در ماه‌های اسفند تا اول اردیبهشت به حوزه گردشگری استان وارد کرده است.

به گزارش صبح ساحل، رضا برومند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان اظهار داشت: بحران ناشی از انتشار ویروس کرونا تاثیر مخربی بر فعالیت‌های بخش گردشگری این استان داشته است که با توجه به تعطیلی تاسیسات گردشگری، حوزه گردشگری خسارت مالی شدیدی متحمل شده است.

وی ادامه داد: برای کمک به این بخش تسهیلاتی در نظر گرفته شده که شامل امهال سه ماهه مالیات اعم از مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده، تعویق سه ماهه بازپرداخت وام‌های بانکی، امهال پرداخت ۲۳ درصد حق بیمه کارفرمایی پرسنل شاغل در بخش های گردشگری هرمزگان ، تعویق پرداخت قبوض حامل های انرژی به مدت سه ماه و پس از آن به صورت اقساطی می‌شود.

به گفته  مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی_هرمزگان، همچنین امکان استفاده از اوراق تضمینی سرمایه در گردش و امکان استفاده از وام بانکی با نرخ سود ۱۲ درصد هم برای حمایت از این واحد ها و فعالان گردشگری پیش بینی شده است.

منبع:موج
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها