برداشت گیاهان دارویی و خوراکی در عرصه‌های منابع طبیعی یزد ممنوع است



جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی یزد گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا هر گونه برداشت گیاهان دارویی، صنعتی و خوراکی در عرصه‌های منابع طبیعی ممنوع است.

به گزارش صبح ساحل،علی محسنی‌نسب گفت: در بسیاری از مواقع برداشت گیاهان تازه روییده در مراتع به صورت گروهی بدون رعایت فاصله مناسب و توصیه‌های بهداشتی انجام می‌شود و همین موضوع خود سبب گسترش ویروس کروناست.وی با اشاره به رصد شبانه روزی مراتع ادامه داد: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی در صورت مشاهده افراد خاطی علاوه توقیف محموله گیاهان مرتعی، عاملان را دستگیر و به عنوان تخریب کنندگان مراتع ملی و پوشش گیاهی به مراجع قضایی معرفی خواهند کرد.
این مسوول اظهار کرد: در چند روز اخیر مأموران ما در پاسگاه ویژه منابع طبیعی شهرستان تفت با هماهنگی عوامل انتظامی پاسگاه شیرکوه موفق به توقیف یک فقره محموله غیر مجاز مطابق با ماده ۴۳ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع شدند.محسنی نسب تاکید کرد: از عموم مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوکی در زمینه برداشت گیاهان مرتعی با شماره ۱۵۰۴ تماس و یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری را در جریان قرار دهند.
۱۴ رقم گیاه دارویی در استان کشت می‌شود که عمده آن زعفران، به لیمو، آویشن، نعناع فلفلی، مریم گلی، گل گاوزبان، شاتره، کاسنی، گل محمدی و زیره است.از ۱۱۴ هزار هکتار اراضی زیرکشت، ۸۱ هزار هکتار اراضی باغی و بقیه به کشت محصول زراعی اختصاص دارد.
اراضی قابل کشاورزی استان ۱۷۰ هزار هکتار است که به علت کم آبی و تداوم ۲ دهه پدیده خشکسالی ۱۱۴ هزار هکتار آن به کشت محصول کشاورزی اختصاص دارد.تعداد بهره برداران بخش کشاورزی یزد حدود ۷۰ هزار نفر است.

منبع:ایرنا

غیرقابل انتشار: 4
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها