کوچ بهاره عشایر هرمزگان از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شد



مدیر امور عشایری سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: کوچ بهاره عشایر استان با یک ماه ونیم تاخیر آغاز شد.

به گزارش صبح ساحل، منوچهر سالاری، مدیر امور عشایری سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: کوچ بهاره عشایر استان با یک ماه ونیم تاخیر آغاز شد.

سالاری افزود: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و تصمیمات ملی در خصوص ممنوعیت حمل و نقل جاده‌ای در اسفند و فروردین ماه، با هماهنگی صورت گرفته جابجایی عشایر به مدت یک و نیم ماه به تعویق افتاد.

او گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی استان و رفع محدودیت‌های صورت گرفته از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری کوچ عشایر آغاز شد.

مدیر امور عشایری سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان افزود: برای سلامت جامعه عشایری مکاتبات لازم با دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل دامپزشکی استان جهت نظارت‌های بهداشتی، انجام تست‌های غربالگری و در اختیارقرار دادن بسته‌های بهداشتی انجام شده است.

سالاری با اشاره به اینکه به منظور جلوگیری از اپیدمی بیماری کرونا و خروج سریع‌تر دام از استان توصیه لازم جهت کوچ مکانیزه و خودرویی صورت گرفته است، گفت: تاکنون هیچ فردی از جامعه عشایری استان به ویروس کرونا مبتلا نشده است.

اوافزود: دفترچه دامداری عشایر به عنوان برگ تردد مورد قبول نهاد‌های مسئول خواهد بود و پیش بینی می‌شود مدت زمان کوچ عشایر استان تا ۲۰ اردیبهشت ماه ادامه داشته باشد.

سالاری گفت: در استان هرمزگان ۳ هزار و ۵۰۰ خانوار عشایری وجود دارد که تمرکز اصلی آنان در شهرستان‌های رودان و حاجی آباد است.

منبع:خبرنگاران جوان

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها