فروش مستقیم آب تانکری از آب شیرین کن ها امکان پذیر نیست/ بالا بودن سرانه مصرف آب در قشم



معاون بهره برداري آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره به درخواست برخی از سرمایه گذاران بخش خصوصي آبفا برای فروش مستقیم آب تانکری از آب شيرين كن ها به مردم جزیره گفت: این رویه امکان پذیر نیست و روند توزیع عادلانه آب را در قشم با مشکل مواجه می کند.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب هرمزگان، علاء اميريان نژاد افزود: بر اساس قرارداد سرمایه گذاران بخش خصوصي با آبفا، هر یک از سرمایه گذاران موظف به تولید آب و فروش آن از طریق شبکه آبرسانی هستند.

وی ادامه داد، برخی سرمایه گذاران درخواست فروش مستقیم آب بوسیله تانکر را داشته اند که این روند در شرایط فعلی امکان پذیر نیست.
معاون بهره برداري آبفا هرمزگان افزود: فروش آب تانکری تولیدی آب شیرین کن ها در زمان نیاز تنها از طریق دریافت حواله و از ایستگاه های پمپاژ مشخص شده، صورت می گیرد.
وي با بیان اینکه آب و فاضلاب قشم برای رفع نیاز آبی این جزیره برنامه های متعددی در دستور کار دارد، اظهار داشت: دو آب شیرین کن هر يك به ظرفيت سه هزار مترمکعب در محدوده روستاي باسعیدو  برای تامین آب غرب جزیره و یک آب شیرین کن نيز در روستاي  رمچاه در حال احداث است.
معاون بهره برداري آبفا استان در ادامه متوسط  سرانه مصرف آب در جزيره قشم را 140 لیتر در شبانه روز به ازاي هر نفر بيان كرد و گفت: این میزان بالاتر از الگوي استاندارد است که می بایست الگوی مصرف مشترکان به استاندارد لازم برسد.
وي به دلایل بالا بودن مصرف آب شرب در جزیره قشم اشاره كرد و گفت: فرسودگی شبکه هاي توزيع آب،عدم مدیریت مصرف و ذخیره سازی آب در مخازنی با ظرفیت بالا، استفاده از آب شرب برای مصارف دامی و آبياري در روستاها، افزايش جمعیت شناور و بالا بودن تعداد انشعابات غيرمجاز از عمده دلايل افزايش مصرف آب در اين جزيره است.
اميريان نژاد همچنين تعداد انشعابات غیر مجاز شناسایی شده را دو هزار و 289 مورد عنوان کرد و گفت: اصلاح و بازسازی 14 کیلومتر شبکه های فرسوده توزیع آب روستايي نیز در دستور کار است.
◻️وی در پايان افزود: پروژه ايجاد شبكه توزيع آب در دو روستای نقاشه و معتمد آباد نيز امسال پس از انعقاد قرارداد، عملیات اجرایی آن آغاز و تکمیل می شود.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها