سدهای ملاتی و هلالی حاجی‌آباد به‌طور کامل آبگیری شد



رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان حاجی آباد در گفتگو با خبرنگار صبح ساحل گفت: با توجه به بارندگی های اخیر تمام پروژه های این اداره که شامل سد های ملاتی،هلالی، آبگیر باران می باشد بصورت کامل و بیش از 12،000،000 متر مکعب آبگیری شد که باعث خوشحالی مردم منطقه بویژه کشاورزان و دامداران گردیده است.
ایوب شکاری در ادامه هدف اصلی از احداث پروژه های آبخیزداری را کنترل سیل و رسوب،تغذیه سفره های آبی پائین دست، بالا بردن رطوبت خاک و در نتیجه افزایش پوشش گیاهی مراتع و همچنین استفاده صحیح و بهینه روستائیان از آب این پروژه ها در جهت احداث باغات و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر و اشتغالزایی عنوان کرد.
وی خاطر نشان کرد محل تامین اعتبار این پروژه ها از صندوق توسعه ملی می باشد.
شکاری افزود: قرق و جلوگیری از چرای دام در مراتع روستایی بویژه روستای تیاب احمدی باعث بالا رفتن سطح پوشش گیاهی منطقه و افزایش زاد آوری گیاهان بومی مراتع شده است.
انجام عملیات قرق با مشارکت خود مردم و عشایر منطقه به مدت دو سال صورت گرفته است که طی مدت این دو سال هیچ دامی بدون مشارکت خود عشایر در منطقه چرا نکرده است و این امر عملکرد بسیار خوبی در رویش گیاهان بومی منطقه از قبیل بادام کوهی،درمنه، آویشن، درخت کنار و بنه داشته است.
شکاری در پایان اضافه کرد: هدف اصلی از قرق و جلوگیری از چرای دام در مراتع حفظ پوشش گیاهی منطقه،زاد آوری گیاهان بومی، کنترل چرای بی رویه و کنترل سیل و سیلاب بوده است.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها