نائب رئیس انجمن حمل‌ونقل بندرعباس:

کاهش سرمایه‌گذاری باصدور مجوزهای بی‌رویه دولت/ هیچ مورد مثبت کرونا در سیستم حمل‌ونقل هرمزگان نداشتیم



حمل ونقل به عنوان یکی از اصلی ترین ستون های اقتصاد پویا در جوامع امروز مورد توجه برنامه ریزان اقتصادی کشورها قرار دارد و ایمنی در صنعت حمل ونقل از اهمیت زیادی برخوردار است. هفتم اردیبهشت ماه در تقویم کشور به نام روز ملی ایمنی حمل و نقل نامگذاری شده است. به همین بهانه در این روز با نائب رئیس انجمن حمل‌ونقل بندرعباس حول محور این صنعت در استان هرمزگان به گفت‌وگو نشستیم.

به گزارش صبح ساحل، نائب رئیس انجمن حمل‌ونقل بندرعباس با اشاره به تأثیرات منفی ارزش‌افزوده در جذب سرمایه‌ ارزش‌افزوده را یکی از موانع اصلی جذب سرمایه‌گذار دانست و بیان کرد: به‌طور مثال یک ماشین در هر رفت‌وبرگشت برای بردن یک‌بار 630 هزار تومان مالیات پرداخت می‌کند اگر در نظر بگیریم در ماه 6 سرویس بار ببرد این رقم سه میلیون و 780 هزار تومان است و اگر فروردین‌ماه را در نظر نگیریم، یک ماشین سال بیش از 41 میلیون تومان مالیات می‌دهد و این موضوع اصلاً جاذبه سرمایه‌گذاری ندارد به همین علت حمل‌ونقل کشور به سمت راننده محوری می‌رود زیرا راننده دیگر مالیات نمی‌دهد.
نجاتی افزود: ترکیه این‌چنین مالیاتی نمی‌دهد و حمل‌ونقل اروپا شرکت محور است و راننده محور نیست برای همین جذابیت سرمایه‌گذاری پایین می‌آید.

مهران نجاتی اظهار کرد: احداث شهرک حمل‌ونقل پروژه‌ای است که تماماً بخش خصوصی پیش برده در حال حاضر بزرگ‌ترین تهدید برای ما این است که بعد از ساخت کامل شهرک زمانی که پایانه فعلی خالی می‌شود دولت پایانه را در اختیار شرکت‌های حمل‌ونقل دیگر می‌گذارد با توجه به اینکه میزان مجوزهای ایجاد شرکت حمل‌ونقل رو به افزایش است ما این بیم راداریم که بعد از تخلیه پایانه فعلی این مکان در اختیار شرکت‌هایی که به‌تازگی از دولت مجوز گرفتند قرار بگیرد.
نائب رئیس انجمن حمل‌ونقل بندرعباس گفت: ما به استان پیشنهاد می‌دهیم با توجه به زیرساخت‌های آماده‌ای که در پایانه فعلی وجود دارد می‌تواند این محل رامکانی دائمی برای نمایشگاه‌های بندرعباس کند. محل فعلی نمایشگاه‌های بندرعباس (سه‌راه جهانبار) یک سوله گندم است که زیبنده نام بندرعباس نیست و هر نمایشگاهی که برگزار می‌شود در آن منطقه معضلات ترافیکی داریم. می‌توانیم مکان فعلی پایانه را با توجه به زیرساخت‌های مناسب و سالن‌های خوب به محل نمایشگاه‌های شهر تغییر کاربری دهیم.

وی در خصوص تعداد شرکت‌های فعال حمل‌ونقل در بندرعباس گفت: از ابتدای حمل‌ونقل تا سال 92 حدود 74 شرکت داشتیم که این تعداد از 92 تاکنون به 140 شرکت رسیده است که این سیاست در دولت غلط است باید ظرفیت‌سازی کنند این موضوع باعث می‌شود جذابیت سرمایه‌گذاری پایین بیاید همچنین زمانی که یکجایی خیلی شلوغ شود و صف زیاد شد کنار آن صف‌ها فساد هم به وجود می‌آید. ما مخالف دادن مجوز نیستیم منتها می‌گوییم کفایت یا عدم‌کفایت بررسی شود، ظرفیت سنجی شود که در هر شهری چقدر ظرفیت برای این اتفاق وجود دارد.

مهران نجاتی نائب رئیس انجمن حمل‌ونقل بندرعباس در پایان عنوان کرد: باوجود نگرانی‌هایی که در فروردین‌ماه و در اوج شیوع بیماری کرونا وجود داشت گسترش این بیماری در بین رانندگان بود اما خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مثبتی کرونا در سیستم حمل‌ونقل نداشتیم و در حال حاضر نیز دفاتر و سالن‌های بار روزی سه بار ضدعفونی می‌شوند و علاوه بر آنجا به‌جای ترمینال و شهرک روشویی سیار ساختیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها