پیکر شهید فلکنازی فردا در روستای دهتل به خاک سپرده می شود

بدرقه تا آسمان



خواب به چشم ندارد ،لحظه شماری می‌کند که چهارشنبه از راه برسد و به استقبال دردانه اش برود ، او را در آغوش بگیرد و غرق در بوسه کند.صدای  تپش قلبش را می شنود و می داند که برای دیدنش  بی قرار است..دستش را روی زمین می گذارد  و به سختی از جایش  بلند می شود تا خانه  را آب  و جارو کند اما نگاهش بر روی  طاقچه  گره می خورد.به قاب عکسی با روبان مشکی.  اشک بی تاب روی گونه هایش  می لغزد ،اشک های سوزناک مادر  در غم فراق فرزند.فرزند سربازی که در حادثه ناو کنارک، نامش به عنوان شهید «فخرالدین فلک‌نازی»  نه در دهتل بستک بلکه  در ایران زمین به یادگار  ماند .

 خبرتلخ
مات و مبهوت به نقطه ای خیره می شود ، لحظه ای با خود می گوید که حتما تشابه اسمی است ،نگاهی به تلفن  همراهش می اندازد و نگاهی  به تلویزیون . شوکه است و باورش برایش سخت است حادثه ناو کنارک در دریای عمان . ناوی که تابوت جگرگوشه اش  شده است ... قدرت بیان حادثه تلخ را به همسرش ندارد ، زن میانسالی که روزها و شب ها منتظر دیدن پسرشان  لحظه شماری می کند. پسری که با امید و آرزوهای بسیار در اول دی ماه سال گذشته  راهی سربازی  می شود تا پس از اتمام خدمت در مقطع ارشد مهندسی معدن ادامه تحصیل دهد و تا رسیدن به اهدافش بکوشد... مرد مسن صبر می کند شاید  خبر شهادت پسرش اشتباه باشد که با صدای زنگ تلفن ، دلشوره عجیبی سراغش می آید و دقایقی بعد اشک ها امانش را  می برد...

 شهید بدون عکس 
 صبح  دوشنبه  بیست و دوم اردیبهشت ماه جاری  است، روایتهای  جسته و گریخته از حادثه دریای در آبهای جاسک و چابهار،  در فضای مجازی دست به دست
می چرخد و حکایت از حادثه تلخی در دریای عمان دارد. تا آنکه ساعات نزدیک ظهر ، این اتفاق ناگوار از خبرگزاری های رسمی اعلام می شود و دقایقی بعد اسامی با تصاویر 19 شهید این سانحه  بر صدر اخبار قرار می گیرد.  همگی جوان هستند و  پر از آرزوها و رویاهای فردا. استوار عرشه هستند وسرباز ،غواص ، تفنگدار ، برقکار و مکانیک و...که دست تقدیر آنها را روی عرشه‌ای قرار می دهد  که  سهواً  در عصر یکشنبه 21 اردیبهشت ماه مورد اصابت موشک واقع می شود.همه در قاب تصویر با لباس نظامی هستند با درجه های مختلف . اما یکی از قابها ، به جای عکس شهید ، عکس گل قرمز قرار گرفته است  و آن شهید بدون عکس، فخر‌الدین سرباز وظیفه‌ای است از اهالی بستک .


 شهادت یک ماه قبل از تولد
محمد فلکنازی و زینب بدویی لحظات اندوهناکی را می گذرانند ،منتظر وداع تلخ با فرزندشان هستند . فرزندی که یک ماه قبل از  سالروز تولدش به شهادت رسید . 22 خردادماه سال جاری  وی 26  ساله می شد.

 مهندس پرافتخار   
فخرالدین به عنوان فرزند چهارم خانواده فلکنازی در سال 73 در دهستان دهتل بخش مرکزی شهرستان بستک در غرب استان هرمزگان  به دنیا آمد و دارای سه خواهر وسه برادراست. او تحصیلات ابتدایی را در مدرسه ادب و راهنمایی را در مدرسه افتد روستای دهتل و دوره دبیرستان را در مدرسه  شیخ عبدالرحیم کوهیجی در شهر کوهیج به عنوان شاگرد ممتاز به پایان رساند .
فخرالدین  کارشناسی مهندسی معدن را از دانشگاه شهید باهنر کرمان گرفت و برای مقطع کارشناسی ارشد وارد دانشگاه صنعتی اصفهان شد. این شهید بزرگوار اهل‌سنت  که تسلط کامل به زبان انگلیسی و برنامه نویسی کامپیوتر داشت ودر ضمینه طراحی اپلیکیشن فعالیت می کرد مقطع کارشناسی ارشد را در نیمه راه رها کرد و یکم دی ماه 98 به خدمت سربازی در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی اعزام شد.

 حادثه سوزناک
عصر روز یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه جاری ، حین انجام تمرین دریایی توسط تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش در آب‌های جاسک و چابهار، شناور پشتیبانی سبک کنارک دچار حادثه می شود و  ناوباندوم  وظیفه فخرالدین فلکنازی  به همراه  18 نفر دیگر به شهادت می رسند . در این حادثه 15 نفر نیز مجروح می شوند...

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها