شرکت هواوی به حملات دولت ایالات متحده واکنش نشان داد



اگرچه طی یک سال اخیر روابط بین هواوی و ایالات متحده رو به کدورت گذاشته است و ایالات متحده این برند را تحریم کرده و حتی جاسوس خوانده است، اما همیشه این امیدواری وجود داشت که شرایط بهبود یابد. با این وجود طی هفته گذشته خبر‌های بدتری درباره تجارت ایالات متحده وهواوی منتشر شد.
به گزارش صبح ساحل،تحریم‌های این شرکت بار دیگر تمدید شده است و پس از امضای فرمان جدید رئیس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ علیه هواوی به عنوان یک تهدید امنیت ملی، شرایط سخت آمریکا علیه هواوی برای یک سال دیگر تمدید شده است. افزون بر این ها، وزارت بازرگانی ایالات متحده یک قانون صادراتی جدید صادر کرد که به طور مؤثر عرضه جهانی تراشه‌های شرکت چینی هواوی را کاهش می‌دهد.


در پاسخ به این اقدامات، گو پینگ، رئیس موقت هیئت مدیره هواوی در بیانیه‌ای در اجلاس سالانه تحلیلگران جهانی هواوی از اقدامات ایالات متحده انتقاد کرد. وی با انتقاد آشکار از اقدامات دولت آمریکا، آن‌ها را کاملاً تهدید آمیز برای کل صنعت تلفن همراه در سراسر جهان توصیف کرد.وی در بخشی از بیانیه خود گفت: «دولت آمریکا در پیگیری بی امان خود برای، محرومیت و محکومیت ما تصمیم گرفته است تا نگرانی‌های بیشتری به شرکت‌ها و انجمن‌های صنفی تحمیل کند. این تصمیمات خودسرانه و پرخاشگرانه بود و کل صنعت تلفن همراه جهان را تهدید می‌کند. این قانون‌های جدید ایالات متحده محدودیت‌هایی علیه گسترش، نگهداری و بهره برداری مداوم از شبکه‌ها اعمال می‌کند که ارزش آن نیز صد‌ها میلیارد دلار است و ما در بیش از ۱۷۰ کشور جهان سرمایه گذاری کرده ایم. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا به دنبال راه حل باشیم.»

منبع:انتخاب
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها