قدس مساله نخست جهان اسلام است



امام جمعه اهل سنت روستای گهردو بخش بمانی سیریک گفت: قدس مساله نخست جهان اسلام است و اعتقاد به آزادی قدس شریف جزء باورهای قلبی و دینی مسلمانان است.

به گزارش صبح ساحل، شیخ علی ماهیگیر به مناسبت روز جهانی قدس افزود: فلسطین می تواند با عمل کردن براساس دکترین طرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلام و بر اساس انتخابات آزاد، ساختار سیاسی کشور خود را تغییر دهد.
وی بیان داشت: سکوت سازمان های مدعی حقوق بشر و سازمان ملل در برابر زورگویی و گسترش شهرک سازی توسط رژیم غاصب صهیونیستی مایه ننگ است و این ساختار معیوب که هم اینک در جهان حاکم بوده باید اصلاح شود.
این عالم برجسته اهل سنت در سیریک، مهم ترین مشکل پیش روی آزادسازی قدس شریف را وجود مشکلات داخلی جهان اسلام برشمرد و عنوان کرد: این مشکلات باید در داخل جهان اسلام حل و فصل شود.
مدیر کانون فرهنگی هنری روستای گهردو ادامه داد: قدس مساله نخست جهان اسلام بوده و اعتقاد به آزادی قدس شریف جزء باورهای قلبی و دینی مسلمانان است.
وی گفت: در قلب ما این باور و امید زنده است که روزی قدس آزاد شده و مسلمانان نماز جماعت را به امامت رهبر معظم انقلاب در آنجا اقامه می کنند.

۲۰۰ خانوار روستای گردو از بسته های معیشتی بهره مند شدند


خطیب جمعه گهردو در بخش دیگری از سخنان خود یادآورشد: ۲۰۰ خانوار روستای گهردو آسیب دیده از کرونا در قالب رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه از بسته های معیشتی بهره مند شدند.
ماهیگیر ادامه داد: پس از شیوع کرونا و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، اهالی روستای گهردو نیز همانند سایر هموطنان از عواقب قرنطینه خانگی از نظر معیشتی آسیب دیدند که همت خیران نیک اندیش موجب کاهش آلام مردم شد.
مدیرکانون فرهنگی هنری علی بن ابیطالب(ع) گهردو  همچنین اظهارداشت: این کانون یکی از عوامل جلب مشارکت خیران، شناسایی نیازمندان و توزیع سبدهای ارزاق بین ایتام، فقیران و آسیب دیدگان از این ویروس منحوس است.
وی ادامه داد: پیگیری های مردم، مسوولان وخیران منطقه گهردو موجب تامین ۲ هزار بسته ارزاق از سوی خیران شهرهای بندرعباس و میناب شد که در بین نیازمندان روستا توزیع شد.
این عالم اهل سنت در سیریک  تاکید کرد: هیچ گاه یک فرد مسلمان نمی تواند نسبت به درد و رنج هم نوع خود بی تفاوت باشد و در این راستا امروز شاهد اجرای رزمایش عظیم مواسات، همدلی و کمک مومنانه در اقصی نقاط کشور هستیم.
وی از انسجام و همدلی و پرهیز از موارد تفرقه انگیز به عنوان رمز موفقیت و سربلندی جامعه یاد کرد و افزود: اگر در همه موارد این مهم که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است سرلوحه کار قرار گیرد، بسیاری از مشکلات خود به خود رفع خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها