۲۵ هزار و ۹۰۸ دانش آموز هرمزگان تحت پوشش نماد قرار گرفتند



معاون پرورشی و جلوگیری از آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش هرمزگان گفت: ۲۵ هزار و ۹۰۸ دانش آموز هرمزگان تحت پوشش نماد قرار گرفتند که ۹۴۹ نفر به مراکز مشاوره ای و حمایتی ارجاع شدند.

به گزارش صبح ساحل، احمد مهرانی صبح امروز(پنجم خرداد ماه) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری ۱۴۷ آموزشگاه در هرمزگان تحت پوشش نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) قرار گرفتند، گفت: در سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ ودر سومین سال اجرای طرح نماد در استان هرمزگان، تعداد ۲۵ هزار و ۹۰۸ دانش آموز هرمزگان در ۱۴۷ آموزشگاه مناطق قشم، شهاب، میناب، ناحیه ۱ و ۲ بندرعباس به طور کامل تحت پوشش این پروژه قرار گرفتند.
وی افزود: نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) مبنی بر طراحی مجموعه ای نظام یافته از خدمات و برنامه ها شامل غربالگری، آموزش، توانمندسازی و حمایت های روانی – اجتماعی، به منظور مراقبت دانش آموزان در برابر رفتارهای پرخطر، آسیب های اجتماعی و جرائم از طریق مداخله بموقع و موثر می باشد. 
مهرانی تصریح کرد:۵۶۰ دانش آموز به مراکز مشاوره اداره آموزش و پرورش و ۳۸۹ مورد به منظور دریافت بسته های خدمتی و حمایتی  به ادارات و سازمان های همکار از جمله کمیته امداد، بهزیستی، نیروی انتظامی، دادگستری و دانشگاه علوم پزشکی ارجاع شدند. 
وی افزود: تمام آموزشگاههای استان تحت پوشش ارجاع اورژانسی سامانه نماد (فرار از منزل دانش آموز، غیبت مکرر و طولانی از مدرسه، بی سرپناهی، اعتیاد به مواد و الکل در دانش آموز، بیماری جدی و آسیب زننده نیازمند اقدام فوری، ترویج بزهکاری و رفتار جنسی، خودکشی (افکار، بیان و اقدام) و خود آزاری جسمی، سوء تغذیه شدید ناشی از فقر شدید و کودک آزاری) قرار گرفته که ارجاع سیستمی دانش آموزان آسیب دیده برای مدیران آموزشگاه های استان امکان پذیر بود.
معاون پرورشی و جلوگیری از آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش هرمزگان به دو محور اصلی در اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: در محور اول پروژه نماد، آموزش های ارتقایی و پیشگیرانه به تمامی دانش آموزان، والدین و معلمان است که به منظور بالا بردن سطح دانش و مهارت دانش آموزان، خانواده و مدرسه می باشد که در این راستا و در طول سال تحصیلی مجموعا ۱۶ هزار و ۱۷۲ نفر از والدین و ۹۴۵  نفر از کارکنان طی سال تحصیلی تحت آموزش نماد قرار گرفتند.
مهرانی، محور دوم مورد توجه در نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان را مسئله شناسایی و کشف به هنگام دانش آموزان آسیب پذیر و آسیب دیده، ارجاع مناسب آنها برای دریافت بسته های خدمتی و حمایتی لازم عنوان کرد.

منبع:ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها