رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

هرمزگان در وضعیت پیک بیماری کرونا قرار دارد / ۸۵ درصد مبتلایان بدون علامت هستند



رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه شمار مبتلایان کرونا در استان به دو هزار و ۷۴۳ بیمار رسید، اظهار کرد: بررسی آمار و وضعیت مبتلایان به کرونا در استان نشان می‌دهد در وضعیت پیک بیماری در استان قرار داریم.

به گزارش صبح ساحل، دکتر حسین فرشیدی صبح امروز(ششم خردادماه) در جمع خبرنگاران، افزود: روز گذشته رکورد انجام تست کرونا در هرمزگان با ۶۵۹ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ شکسته شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه روند ابتلا به کرونا در هفته اخیر افزایشی است، تصریح کرد: ۹۰ درصد موارد زیر ۴۰ سال سن دارند و ۸۵ درصد مبتلایان بدون علامت هستند.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۱۵۷ نفر در بیمارستان‌های استان بستری اند، اضافه کرد: ۲۸ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) بستری اند که وضعیت نیمی از آن‌ها بحرانی است.

فرشیدی با بیان اینکه شمار فوتی‌ها بر اثر کرونا در هرمزگان به ۳۸ نفر رسیده است، اظهار کرد: بررسی آمار و وضعیت مبتلایان به کرونا در استان نشان می‌دهد در وضعیت پیک بیماری در استان قرار داریم.

وی نسبت به اوج گیری بیماری در یکی دو هفته آینده در استان هشدار داد و افزود: علت افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان افزایش آزمایش‌های تشخیصی کرونا و رعایت نکردن فاصله‌های گذاری فیزیکی و هوشمند دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تشدید مراقبت‌های بهداشتی را خواستار شد و بر  ضرورت برخورد با صنوف متخلفی که شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند تاکید کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها