رشد 150 درصدی صادرات از بنادر شرق هرمزگان



مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با اشاره به رشد 150 درصدی صادرات در هرمزگان، از امکان افزایش ظرفیت کالا و محصولات از طریق کانتیتر یخچالی تا ۶۰ هزار TEU در سال خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل، حمیدرضا محمدحسینی در جمع خبرنگاران با اشاره به روند افزایش صادرات کالاهای یخچالی در دو ماهه اخیر سال جاری اظهار داشت: این میزان نسبت به سال گذشته رشد صعودی ۱۵۰ درصدی داشته و امکان افزایش ظرفیت تاچند برابر دیگر دور از انتظار نیست .

وی افزود: کالاها نظیر پیاز، سیب زمینی، فلفل سبز، میوه و ... محصولات زراعی و باغی هستند که  با استفاده از کانتینرهای مخصوص مواد یخچالی حمل می شوند.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر تصریح کرد: این قبیل کالا معمولا در درجه حرارت ۲- تا ۱۳+ درجه سانتی گراد نگهداری می شوند.

محمدحسینی به مزایای حمل و نقل کالا به صورت کانتینر یخچالی اشاره داشت و افزود: محفوظ ماندن کالا،کاهش زمان عملیات بندری، استفاده بهینه از فضای عرشه و .... را مهمترین مزایای حمل کانتینری برشمرد که این خود عامل مهمی در جلب رضایت صاحبان کالابه شمار می آید.

این مقام مسئول با بیان اینکه در۲  ماهه نخست سال جاری 15 هزار و 700 TEUکانتینر در بندر شهید باهنر  تخلیه و بارگیری شده است خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت ۶۰ هزار TEU در بندر، این مقدار تا پایان سال جاری رشد صعودی چشمگیری نسبت به سال گذشته خواهد داشت.

وی به تحلیل های آماری طی دو ماه سال جاری در بندر باهنر  نیز اشاره کرد و بیان داشت: از ابتدای فروردین ماه تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری میزان ۱۸۰ هزار تن کالای غیر نفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شده که عمدتا صادرات آن شامل میوه و تره بار، لبنیات و مواد پروتئینی به بازار هدف عمدتا کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.

منبع:فارس

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها