قطر:

از شورای همکاری خلیج فارس نمی‌رویم



وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای اخبار منتشر شده درباره تصمیمش برای خروج از شورای همکاری خلیج فارس را تکذیب کرد

به گزارش صبح ساحل، لولوة الخاطر، سخنگوی وزارت خارجه قطر در مصاحبه خبرگزاری فرانسه با تکذیب این خبر در انتقادی ضمنی از شورای همکاری خلیج فارس گفت: تعجبی نیست که مردم منطقه در عملکرد شورای همکاری خلیج فارس تردید کرده و درحالی که به سومین سال محاصره غیر قانونی قطر از سوی عربستان، امارات و بحرین نزدیک می‌شویم، درباره نقش این شورا به عنوان یک موسسه سوال کنند .

المخاطر ادامه داد: این شایعات به خاطر ناامیدی مردم از شورای همکاری خلیج فارس که دچار تشتت و تفرقه شده و زمانی منبع امید و آرزوی مردم شش کشور عضو بود منتشر شده است.

 این مقام قطری تاکید کرد کشورش امیدوار است شورای همکاری خلیج فارس بار دیگر به جایگاه همکاری و هماهنگی بازگردد و گفت: در حال حاضر نیاز شدید به شورای همکاری داریم .

طی روزهای گذشته اخباری درباره قصد قطر برای خروج از شورای همکاری خلیج فارس در پایگاه های اجتماعی دست به دست می‌شود و به نقل از دو دیپلمات در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس گزارش شد که کویت رهبری تلاش‌های برای منصرف کردن قطر در این باره را بر عهده دارد.

پیشتر وزیر خارجه قطر خواهان تشکیل مجدد شورای همکاری خلیج فارس شده بود.شورای همکاری خلیج فارس سال 1980 از 6 کشور عربستان، امارات، کویت، بحرین و عمان و قطر تشکیل شد.

منبع: ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها