ابتلای ۳۰ زندانی در امارات به کرونا زیر ذره‌بین حقوقدانان



فعالان و نهادهای حقوقی امارات فاش کردند که تاکنون ۳۰ زندانی در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش صبح ساحل، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، این فعالان از وضعیت فاجعه‌بار زندانیان اماراتی که برخی از آنها را ناگزیر به خودکشی کرده است، انتقاد کردند.

در همین راستا، "عبدالله الطویل"، فعال حقوق بشری اماراتی در توییتی نوشت: اخباری از یک منبع موثق به دستم رسیده است که بیانگر شیوع کرونا در زندان "الوثبه" است. در این زندان موارد قطعی ابتلا به کرونا وجود دارد که هنوز هویت آنها مشخص نیست و ممنوع الملاقات هستند.

وی افزود: اکنون باید دولت را برای آزاد کردن تمامی زندانیان الوثبه تحت فشار قرار داد.

مرکز حقوق بشر امارات نیز تأیید کرد، "عبدالله الشامسی"، شهروند عمانی بازداشت شده در زندان الوثبه امارات به کرونا مبتلا شده است.

"شیخه"، فعال حقوق بشری دیگر در این باره گفت: این نتیجه بی‌توجهی عمدی مقامات امارات به زندانیان است، بنابراین مرکز حقوق بشر امارات باید هرچه‌ سریعتر در این موضوع ورود کرده و وضعیت سلامتی و بهداشتی آنها را زیر نظر بگیرد، به ویژه اینکه وضعیت بهداشتی الشامسی با محیط زندان سازگار نیست؟

وی در توییت دیگری نوشت: زندانیان در زندان الوثبه با شکنجه و محرومیت از ارتباط با خانواده‌هایشان مواجه هستند و مدیریت زندان هیچ توجهی به وضعیت بهداشتی زندانیان ندارد و حدود ۳۰ زندانی تاکنون به کرونا مبتلا شده‌اند و اگر مداوا صورت نگیرد امکان افزایش شمار مبتلایان وجود دارد.

عبدالله الطویل نیز تصریح کرد: امینه العبدولی و مریم البلوشی نیز در زندان الوثبه هستند که هر دوی آنها از بیماری‌های مختلف رنج می‌برند و ویروس کرونا زندگی آنها و عبدالله الشامسی را تهدید می‌کند.

مرکز حقوق بشر امارات نیز اخیراً در گزارشی درباره اوضاع حقوق بشر در این کشور در سایه شیوع کرونا نوشت: مسؤولان امارات لازم است بعد از ثبت اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در زندان الوثبه در ابوظبی برای حفاظت از جان زندانیان سیاسی فوری وارد عمل شوند.

این مرکز تصریح کرد: سازمان‌های حقوق بشری پیشتر درباره رسیدن ویروس کرونا به زندان‌های امارات که خطر بزرگی برای جان زندانیان است، هشدار داده بودند و اخیرا اولین مورد ابتلا به این ویروس در زندان الوثبه ثبت شده است.

مرکز حقوق بشر امارات تاکید کرد: بازداشتگاه‌ها محیط مستعد و مناسبی برای گسترش شیوع بیماری است لذا مسؤولان باید سریع همه اقدامات را در راستای جلوگیری از ورود ویروس اتخاذ کنند.

این مرکز نگرانی شدید خود را از وضعیت زندانیان به ویژه در سایه شلوغ بودن بندها و نبود زیربنای لازم برای مقابله با گسترش بیماری و محرومیت بازداشت شدگان از کمترین حقوق انسانی و همچنین بی‌توجهی پزشکی و بهداشتی هدفمند علیه آنها ابراز کرد.

منبع: ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها