نفت عربستان گران تر می شود



در بررسی پالایشگاه‌های نفت عربستان مشخص شده که این کشور قصد دارد، قیمت فروش نفت خود به منطقه آسیا را در ماه ژوئیه (تیر) افزایش دهد.

به گزارش صبح ساحل، بررسی انجام شده از پنج پالایشگاه نفتی عربستان نشان می‌دهد که این کشور قیمت فروش نفت سبک خود را تا حدود ۳.۸ دلار به ازای هر بشکه افزایش می‌دهد.  براساس این بررسی، در حالیکه بودجه احتیاطی پالایشگاه‌های عربستان در ماه مه (اردیبهشت- خرداد) با کاهش مواجه شد، افزایش قیمت نفت صادراتی این کشور در هر بشکه از ۲ الی ۳ دلار تا ۵ دلار پیش‌بینی شده است. این درحالی است که بهای نفت خام « DME » عمان یکی از معیارهای اساسی تعیین قیمت نفت خام عربستان در آسیا، افزایش یافته است. به این ترتیب هزینه‌های مواد اولیه برای پالایشگاه‌ها نیز بالا خواهد رفت .   

طبق محاسبات انجام شده توسط خبرگزاری رویترز، میانگین قیمت نفت DME عمان به ازای هر بشکه ۳ دلار برای خریداران آسیایی نفت عربستان و کویت جهت تحویل در ماه آینده افزایش یافته است.تولید نفت کشورهای عضو اوپک در ماه مه به کمترین میزان خود در دو دهه اخیر رسید و قیمت‌های نفت خاورمیانه را تقویت کرد. کشورهای عضو اوپک و روسیه در نظر دارند که طی ملاقاتی در این هفته کاهش تولید نفت را تا پس از ماه ژوئن تمدید کنند.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها