فوتسالیست موفق هرمزگان در گفت و گو با صبح ساحل

عشق و تعصب در هواداران هرمزگانی موج می‌زند



متولد خرداد ماه است و آشناییش با ورزش از ده سالگی با رشته فوتبال بوده است اما مدتی در تکواندو شاگرد برداران دانش بود ولی در آخر عاشق فوتسال شد واین رشته ورزشی را ادامه داد.
در مسابقات فوتسال کارکنان دولت ستون تیم اداره‌کل تامین اجتماعی است و با سیوهای که انجام می دهد باعث پیروزهای تیمش می شود.
دو فرزند دختر دارد  که دختر بزرگش والیبالیست  و دختر کوچکش در  ژیمناستیک استعداد خوبی دارد موفقیت هایش را در ورزش، اول مدیون همسرش و بعد شهاب پالیزوان رئیس ورزش اداره کل تامین‌اجتماعی  می داند.
گفت وگوی اختصاصی صبح ساحل را با این دروازه بان فوتسال با هم می خوانیم.
 
   لطفا خودتان را به صورت کامل معرفی کنید.
محمدرضا جمشیدی، متولد هفتم خرداد ۱۳۵۶ شهر بندرعباس و در خانواده ۵نفری به دنیا آمده ام، فرزند اول خانواده هستم و در حال حاضر کارمند اداره کل  تامین اجتماعی استان می باشم.
 
 از کی به ورزش روی آوردید وبا چه رشته ورزشی ؟
از ۱۰ سالگی در مدرسه  با ورزش فوتبال آشنا شدم . 
آن زمان فوتبال خاکی و گل کوچک خیابانی خیلی رواج  داشت . البته در کنار فوتبال به ورزش تکواندو علاقمند شدم و زیر نظر برادران دانش ،فرجام و فریبرز این ورزش را دنبال کردم .
 
 فوتسال بازی کردن را با چه تیمی شروع کردید ؟
ابتدا فوتبال را از تیم عقاب نیروی هوایی شروع کردم اما در ادامه به فوتسال  منتهی شد.
 
 مربیان خود را از ابتدا برایمان نام ببرید؟
اولین مربی من در مدارس شفيعی بود و بعد هم زیر نظر الماسی،پدرم ، ناصر پولادوند، محمد نجفی، حسن مریدی، هادی رضایی، محمد بدكی پور و  مصطفی علیزاده بوده ام .
 
 خانواده هم اهل ورزش هستند؟
بله، خانواده من نقش پر رنگی در ورزشکار شدن من داشتند که زحمات آن ها را هیچ وقت فراموش نمی کنم. دو فرزند دختر دارم که دختر بزرگم والیبالیست است  و دختر کوچکم ژیمناستیک کار بااستعدادی است.
 
 اوضاع فوتسال را در هرمزگان چگونه ارزیابی می کنید ؟
فوتسال هرمزگان دارای  استعدادهای زیادی است و لی متاسفانه ازامکانات سخت‌افزاری خوبی برخوردار نمی‌باشد که این موضوع باعث از بین رفتن استعداد های این رشته جذاب  در استان شده است .
 
 طرفدار کدام تیم فوتسال خارجی هستید؟
اسپانیا
 
 برای موفقیت های بیشتر چه برنامه ای دارید؟
برای این که بتوانی در زندگی و ورزش موفق باشی باید تلاش بکنید و هیچ وقت منتظر معجزه نباشی.
 
 کمی از فوتسال کارکنان دولت ونقش آن در روحیه کارمندان بگویید؟
فوتسال کارکنان دولت در واقع باعث ایجاد تحرک و سلامتی و شادابی در بین پرسنل ادارات می‌شود.برگزاری مسابقات مختلف برای کارمندان باعث شده تا انگیزه ای باشد که ادرات برای موفق بودن در ورزش نیروهای جوان  والبته ورزشکار جذب کنند.‌ جا دارد از هیات همگانی تشکر کنم که همیشه برای ورزش کارمندان برنامه داشته است وشور ونشاط در بین کارمندان به وجود آورده است.
 
 به نظر شما عامل اصلی سقوط آذرخش به لیگ یک چه بود؟
وقتی تیمی به دسته پایین تر سقوط می‌کند  همه عوامل مقصر هستند. ولی اگر بخواهید کلی بگویم عدم حمایت کافی از تیم آذرخش این تیم را پس از چند سال آقایی در لیگ برتر روانه لیگ یک کرد.
  
  از مسوولان ورزش استان چه انتظاری دارید ؟
این  انتظار را دارم که  به ورزش استان نگاه منطقی و دلسوزانه تری داشته باشند.
 نگاه سياسی و خودنمایی باعث نابودی ورزش استان می شودپس نباید به ورزش خیلی نگاه سیاسی داشت و باید برای پیشرفت ورزش  از وجود جوانان باسواد در بدنه ورزش استان بیستر بهره برد.
  
 تعدادی از هم بازی های خود را  معرفی کنید؟
همیشه در ورزش به دنبال دوست های بیشتر هستم  و با احترام به همه دوستانم در این جا می توانم از  آرش هاشمی پور ، حسین جعفرزاده، مجتبی رحیمی، هادی بای، وحید هاشمی پور، احمد غیبی، حسین سرلک، علی غلام باغی، حسین تنی، محمد اسفندیاری، رضا صفری، محمد رنجبر، فرشید رحیمی، مجید احمدی، سعید باخویش، محسن  بهاری و صابر رضايی نام ببرم.
  
 از اهمیت ورزش در اداره کل تامین اجتماعی برایمان بگویید؟
ورزش در اداره کل تامین اجتماعی با توجه به حضور مدیر کل ورزشی آقای حيدری بلوكی همیشه از اهمیت زیادی برخوردار است و اکثر رشته های ورزشی در این اداره کل  فعال می باشند‌. مدیرکل تامین اجتماعی نگاه ویژه ای به جوانان ورزشکار و تحصیل کرده دارند ویکی ازالویت‌های ایشان برای جذب نیرو ورزشکار بودن می باشد.
  
 اوج فوتسال شما با کدام تیم  ودر چه سالی بود؟
اوج فوتسالی من بعد از دوران نوجوانی و جوانی به همراه  باشگاه عقاب بود و در ادامه هم با تیم اداره کل تامین اجتماعی درسال های ۹۳ تا ۹۵ دوران درخشانی داشتم.
  
 چه افتخاراتی کسب نموده‌اید؟
در مسابقات استانی و کشوری مقام های زیادی کسب کرده‌ام که زیباترین آن در سال ۹۵ قهرمان مسابقات کارمندان سراسر کشور در رامسر بودو همچنین سال ۹۶ مقام سوم كاركنان كشور در همدان وسال ٩٨درمسابقات تامين اجتماعی كشوركه به عنوان يک هرمزگانی نماد تلاش وغيرت بودیم.
  
 الگوی شما در ورزش کیست؟
در دوران نوجوانی و جوانی الگوی خاصی نداشتم ، اما الگوی اخلاق بنده  هادی رضایی از مربیان خوب فوتسال هرمزگان هستند.
  
 شرایط فوتسال شهر بندرعباس چگونه است؟
فوتسال بندرعباس پتانسیل خوبی دارد اما متاسفانه زیرساخت های لازم را برای این رشته ندارد وبه همین خاطر خیلی از این استعدادها دیده نمی شوند .
  
 بهترین مربیان فوتسال استان را چه کسی معرفی می کنید؟
با احترام به همه مربیان می توانم از  عباس روزپیکر،  حسن مریدی، هادی رضایی، ، محمود حمزه پور، محمد بدكی پور و امید باخویش نام ببرم .
  
 صمیمی ترین دوست فوتسالی خود را نام ببرید؟
آرش هاشمی پور و هادی بای
 
 قشنگ ترین خاطره ورزشی شما؟
قهرمانی در  مسابقات کارکنان كشورسال۹۵ در  رامسر که در رقابتی سخت هرمزگان توانست همه عنوان‌های مسابقات را از آن خود كند. البته در همین سال و همزمان با تیم اداره کل تامین اجتماعی تیم والیبال   بانوان استان در رامسر  به عنوان قهرمانی دست یافت که برایم خاطره زیبایی بود.
 
 بدترین و تلخ ترین خاطره ورزشی شما؟
در جریان برگزاری مسابقات کارکنان كشور در  سال ۹۶ و در همدان، خبردرگذشت عموی عزیزم که از فوتبالیست های قدیم تیم جهانگیر بود به من رسید که باتوجه به این که  تنها دروازه بان تیم بودم نتوانستم از اردو خارج شوم وبه مراسم عموی خودم نرسیدم.
  
 چه توصیه های به جوانان دارید؟
برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنند و علاوه به این که در ورزش دنبال قهرمان شدن هستند منش پهلوانی را هم فراموش نکنند .
  
 بهترین مربی فوتسال ایران از نظر شما چه کسی است؟
محمد ناظم الشریعه
  
 بهترین تیم فوتسالی ایران از نگاه  شما؟
مس سونگون
  
 بهترین دروازه بانان فوتسال هرمزگان از نگاه شما ؟
با توجه به این که دروازه بانی پست خودم است شناخت خوبی از دروازه‌بانان استان دارم و منصور مدارایی، سعید باخویش، محمد خرم، و جوان جویای نام علی خانی جز بهترین ها ی استان هستند.
  
 نظرتان راجع به هوادران فوتسالی هرمزگانی چیست؟
در هوادران هرمزگان جز عشق و تعصب چیزدیگری نمی‌توان پیدا کرد. هوادران فوتسال  هرمزگان  واقعا با عشق و  انرژی مثبت تیم های خودشان را تشویق می‌کنند و این گونه هوادران در ایران بسیار کم هستند.
  
 زیباترین جای هرمزگان از نظر شما کجاست؟
به نظر من هرمزگان یکی از زیباترین جاهای ایران است.
   
 اوقات فراغت خود را چگونه سپری می کنید؟
بیشتر اخبار گوش می کنم، یا به گردش می روم و در کارهای خانه به همسرم کمک می کنم .
   
 بهترین های فوتسال هرمزگان را نام ببرید؟
هرمزگان در فوتسال سرشار از بازیکن است و در بین آن ها استعدادهای هستند که می توانند لباس تیم ملی را هم بپوشند اما چون هرمزگان در کشور تیم کم دارد این بازیکنان هم کمتر دیده می شوند.
   
 حرف آخر.......
اول از همسرم تشکر می کنم بابت این که همیشه حامی بنده بوده است و بعد از دوست و همکار عزیزم  شهاب پالیزان مسئول ورزش اداره‌کل تامین اجتماعی که همواره در این موفقیت ها، مردانه در کنار من  ایستاده است. از روزنامه صبح ساحل هم  که همیشه در کنار ورزش و ورزشکاران  حضور بی نظیری دارد و در واقع صدای ورزشکاران استان است تشکر می کنم.
عشق و تعصب در هواداران هرمزگانی موج می‌زند
عشق و تعصب در هواداران هرمزگانی موج می‌زند
عشق و تعصب در هواداران هرمزگانی موج می‌زند
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها