بی‌اهمیتی مسئولان در اجرای محدودیت‌ها/ انفجار آمار کرونا در هرمزگان نتیجه بی‌مبالاتی مردم نیست



عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: چند مدت پیش طی یک نامه رسمی به رئیس‌جمهوری با توجه به شرایط خاص استان هرمزگان و شهر بندرعباس خواستار نگاه ویژه در اجرای محدودیت‌های مقابله با شیوع کرونا بودم که متأسفانه مسئولان مربوطه چندان اهمیتی به این نامه ندادند.

به گزارش صبح ساحل، مجید عسکری زاده صبح امروز(۲۰ خردادماه)، افزود: در این شرایط بحرانی که با گذشت هر ساعت وضعیت شهر زخم‌خورده بندرعباس وخیم و وخیم‌تر می‌شود، ادامه‌دار بودن شرایط و عدم مدیریت صحیح می‌تواند سبب بروز فاجعه‌ای جبران‌ناپذیر شود که جان هزاران نفر از شهروندان شهر و استان را با خطر بسیار جدی روبه‌رو می‌کند.

وی تصریح کرد: درحالی‌که مردم استان هرمزگان و شهر بندرعباس چندان فاصله‌گذاری اجتماعی و فیزیکی را رعایت نمی‌کنند، مسئولان متولی امر نیز راهکار مناسبی برای کنترل طغیان بیماری کرونا ندارند و صرفاً به توصیه و هشدار بسنده کرده‌اند و به نظر می‌رسد کار از دست آن‌ها خارج‌شده است.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: به دلیل تصمیمات نسنجیده و غیر کارشناسی صورت گرفته و رفع محدودیت‌های آمدوشد، آمار ابتلای به بیماری کرونا در بازه دو هفته در شهر بندرعباس چند برابر رشد داشته است و این در حالی است که اگر این شرایط ادامه پیدا کند امکانات شهر دیگر قادر به پاسخگویی به این شرایط نیست.

وی ادامه داد: بازگشایی بدون پشتوانه و ناگهانی و عدم اطلاع‌رسانی مکفی از سوی دانشگاه و وزارت بهداشت سبب شده است تا مردم با فرض عادی بودن شرایط در سطح شهر تردد کنند و همین موضوع زمینه شیوع بیش‌ازپیش بیماری را فراهم کرده است.

عسکری زاده اظهار کرد: گناه مسئولان آنگاه سنگین‌تر می‌شود که انفجار آمار را نتیجه بی‌مبالاتی مردم می‌دانند درحالی‌که هیچ اقدام مؤثری در زمینه مقابله با شیوع بیماری از سوی مسئولان انجام‌نشده است.

وی با بیان اینکه باید مردم نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند. اگر توجه به اصول بهداشتی نشود کرونا در هرمزگان بخصوص شهر بندرعباس به یک بحران تبدیل خواهد شد، عنوان کرد: باید محدودیت‌های بیشتری اعمال شود، راه‌های اصلی مرکز شهر بسته شود، تعداد بیشتری از کارکنان ادارات به مرخصی اجباری بروند و مراکز عبور و مرور به‌صورت روزانه ضدعفونی شوند تا بتوان جلوی رشد لجام‌گسیخته بیماری کرونا در استان هرمزگان و شهر بندرعباس گرفته شود.

عسکری زاده ادامه داد: چند مدت پیش طی یک نامه رسمی به رئیس‌جمهوری با توجه به شرایط خاص استان هرمزگان و شهر بندرعباس خواستار نگاه ویژه به این مسئله بودم که متأسفانه مسئولان مربوطه چندان اهمیتی به این نامه ندادند.

وی در پایان گفت: جان هم‌وطنان ما خط قرمز تغییرناپذیری است که هرگونه سهل‌انگاری در حفاظت از آن غیرقابل‌پذیرش است که در صورت عدم توجه به مطالب فوق‌الذکر و ادامه یافتن ضعف‌های مدیریتی، با وجود تلاش‌ها و فداکاری‌های همه عزیزان در این عرصه، وزارت بهداشت، استانداری هرمزگان و دانشگاه علوم پزشکی به‌عنوان حافظان اصلی جان مردم و تصمیم گیران اصلی در این زمینه، مسئولین اصلی تمامی عواقب این فاجعه خواهند بود.

منبع: ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها