نماینده مردم بندر لنگه در مجلس شورای اسلامی:

ضعف در مدیریت منابع آبی کشور/ فکری به حال کم آبی استان های جنوبی کشور شود



نماینده مردم بندر لنگه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از مشکلات شدید کم آبی در استان های جنوبی کشور همچون هرمزگان، مدیریت منابع آبی کشور را با وجود رتبه بالای ایران در سدسازی بسیار ضعیف خواند.

به گزارش صبح ساحل، احمد جباری در نشست علنی امروز (چهارشنبه 21 خرداد) مجلس شورای اسلامی درخصوص توضیحات وزیر نیرو با اشاره به مشکلات بی آبی استان هرمزگان گفت: مزیت نسبی استان هرمزگان آب است، اما استانی بی آب و کم آب است. با وجود آنکه دریا و باران داریم، اما باز مشکل بی آبی وجود دارد، لذا باید پرسید برای رفع مشکلات بی آبی مناطق کم آب و به خصوص حوزه انتخابیه اینجانب چه برنامه ای دارد.

نماینده مردم حوزه انتخابیه بندرلنگه، بستک، پارسیان و کیش در مجلس یازدهم بر ضرورت توجه به مشکلات آب و فاضلاب مناطق روستایی تاکید کرد و گفت: متاسفانه توجهات به آب و فاضلاب بخش شهری منوط شده است، به همین دلیل روستاییان با مشکلات بی آبی روبرو هستند.

وی با بیان اینکه ایران در سدسازی رتبه خوبی در دنیا دارد، اما مدیریت منابع آبی ضعیف است، گفت: به بخش آب کشاورزی جفا می شود و بسیاری از چاه های کشاورزی مردم در حال از بین رفتن است و مسئولان آنها را پلمپ می کنند.

جباری درخصوص مشکلات برق استان هرمزگان و دیگر شهرهای جنوب کشور همچون بوشهر، سیستان و بلوچستان و... گفت: این استان ها با مشکلات جدی برق روبرو هستند، به طوری که قبض های مصرفی ماهانه مردم بین یک تا دو میلیون تومان است و واقعا به مردم فشار می آید.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها