مدیر عامل شرکت فولاد هرمزگان:

افزایش 50 هزار تنی تولید فولاد در هرمزگان/ اولویت اول فولاد استخدام نیروهای بومی است



مدیر عامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: در سال جهش تولید تلاش میکنیم که 50 هزار تن به ظرفیت تولید فولاد هرمزگان اضافه کنیم و ظرفیت این شرکت را از 1.5  میلیون تن به 2 میلیون تن افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار صبح ساحل، فرزاد ارزاني بيرگاني صبح امروز 25 خرداد در نشست مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام گفت: فولاد هرمزگان با هدف تولید سالیانه 1.5 میلیون تن تختال(اسلب) فولادی ایجاد شده است. بخش احیاء مستقیم شامل دو مدول825 هزار تنی (جمعا 160 هزار تن) با کلیه تجهیزات و تاسیسات جانبی بخش فولادسازی شامل واحدهای برداشت و انتقال آب دریا به میزان 30 هزار مترمکعب در ساعت، ایستگاه مرکزی توزیع برق بخش ذوب (شامل دو کوره قوس الکتریکی و دو کوره پاتیلی، ریخته گری (شامل دو خط ریخته کری پیوسته تختال) دارای ظرفیت نهایی 1.5 میلیون تن تختال ، کارخانه اکسیژن، کارخانه آهک، تعمیرگاه مرکزی ، آب شیرین کن ها و آزمایشگاه مرکزی است.
وی با بیان اینکه فولاد هرمزگان سال پرافتخاری را در حوزه بهره برداری پشت سرگذاشته است، گفت: دستیابی به رکورد تعداد ذوب ریخته گری روزانه به تعداد 50 ذوب، کاهش متوسط عیوب تختال، کاهش مصرف نسوز، کاهش مصرف الکترود کوره های قوسی، تولید گریدهای ویژه مربوط به صنایع ماشین سازی، صنایع سنگین، نفت و گاز، مخازن CNG  و انجام بزرگترین شات دان سالیانه از جمله دستاوردهای مهم این شرکت بوده است.
ارزاني آغاز پروژه "افزایش ظرفیت فولادسازی از 1.5 به 2 میلیون تن" و احداث کارخانه نورد ورق عریض" مهم ترین دستاورد حوزه تکنولوژی دانست و گفت: ما مدعی بهترین و کیفی‌ترین اسلب‌های کشور هستیم. عیوب نوردی ما روی اسلب به شاخص 1.6 رسیده است که همچنان بدنبال بهبود هرچه بیشتر کیفیت هستیم.
مدیر عامل شرکت فولاد هرمزگان با بیان اینکه پیش بینی می شود مدت زمان اجرای طرح افزایش ظرفیت فولادسازی 36 ماه زمان ببرد، گفت: در حال حاضر کارهای اولیه ی این پروژه انجام شده است و برآورد سرمایه مورد نیاز برای تحقق این امر 65 میلیون یورو است که با حمایت های فولاد مبارکه امیدواریم با موفقیت به انجام برسد.
مدیر عامل شرکت فولاد هرمزگان کسب گواهینامه صادرکننده نمونه استانی برای پنجمین سال متوالی، حضور در جمع 100 شرکت برتر داخلی به لحاظ کسب درآمد، رشد فروش تختال به بازارهای داخلی و صادراتی ، رشد 40 درصدی فروش تختال به بازارهای صادراتی در سال 98 و به طور کلی رشد 64 درصدی درآمد فروش تختال به بازار های داخلی و صادراتی در سال 98 را موفقیت های دیگر این شرکت دانست.
وی با اشاره به اینکه فولاد هرمزگان بیش از 7 درصد از سهم تولید فولاد کشور را تامین میکند، اضافه کرد: طبق گزارش سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) فولاد هرمزگان در رتبه چهارم تولید فولاد کشور قرار دارد و فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان و ذوب آهن اصفهان رتبه یک تا سه را به خود اختصاص داده اند.
ارزانی در ادامه به طرح های توسعه پیش روی فولاد استان اشاره کرد و افزود: افزایش ظرفیت فولادسازی از 1.5 به 2 میلیون تن تختال در سال، احداث یک واحد ورق عریض به ظرفیت 1.2 میلیون تن در سال ، احداث یک واحد اکسیژن و بهره برداری از تصفیه خانه صنعتی واحد احیاء مستقیم از مهم ترین طرح های توسعه فولاد استان است. که افزایش سرعت شارژ کوره را در دستور و تزریق اکسیژن بیشتر به کوره‌ها نیز در اواخر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی عقد قرارداد برای نصب سامانه پایش آنلاین گازهای خروجی دودکش واحد های احیاء را از مهم ترین عملکردهای زیست محیطی این شرکت دانست.
ارزانی وضعیت نیروهای انسانی فولاد هرمزگان را اینگونه تشریح کرد: 3 هزار و 677 نفر کل کارکنان هستند که از این تعداد 2 هزار و 120 نفر نیروهای شرکت های پیمانکاری و یک هزار و 405 نفر نیروهای امانی و 152 نفر قرارداد پیمانی هستند.
مدیر عامل شرکت فولاد هرمزگان در پاسخ به سوال خبرنگار صبح ساحل در خصوص تامین نیروی مورد نیاز فولاد از بومی‌های هرمزگان گفت: با توجه به طرح های توسعه پیش روی فولاد هرمزگان اشتغال زایی خوبی در استان ایجاد می شود که اولویت استخدام 100 درصد نیروهای بومی است. ما باید تولید را افزایش دهیم تا بتوانیم اشتغال را افزایش دهیم. راه حل اشتغال این است که بتوان ثروت را تبدیل به تولید کرد در غیر این صورت مشکل اشتغال حل نمی شود.
وی در خصوص تاثیر کرونا در بازارهای صادراتی فولاد گفت: خوشبختانه کرونا هیچ تاثیری در بازارهای صادراتی ما نداشته است و علاوه بر بازارهای قبلی ما بازارهای صادراتی جدیدی کشف کرده ایم و در حال مذاکره هستیم که بازار چین یکی از آنها است.
وی با بیان اینکه برنامه ریزی شده که قطب سوم فولاد کشور در هرمزگان ایجاد شود، افزود: هدف‌گذاری تولید 10 میلیون تن برای تبدیل هرمزگان به قطب سوم تولید فولاد است. جلسات مستمری در ایمیدرو در حال پیگیری است. طی دو سه ماه آینده خبرهای مهمی در این زمینه خواهید شنید.
ارزانی با اشاره به مسئولیت های اجتماعی فولاد در هرمزگان افزود: فولاد هرمزگان هرکجا که نیاز باشد در حوزه مسئولیت های اجتماعی خود در هرمزگان و کشور ورود می کند با توجه به سیل و زلزله و دیگر حوادث ناگواری که در کشور رخ داد فولاد هرمزگان در آن عرصه ها در کنار مردم ایستاد. در سال 99 نیز سعی خواهیم کرد که فعالیت‌مان بیش از پیش باشد.
مدیر عامل شرکت فولاد هرمزگان در پایان خطاب به وزارتخانه گفت: درخواست ما این است که وزارت خانه در بخش تولید آنچه که نیازدارد را از ما بخواهد نه آنچه که آرزو دارد.

افزایش 50 هزار تنی تولید فولاد در هرمزگان/ اولویت اول فولاد استخدام نیروهای بومی است

افزایش 50 هزار تنی تولید فولاد در هرمزگان/ اولویت اول فولاد استخدام نیروهای بومی است

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها