بومیان قشمی در شیلات جایگزین اتباع خارجی غیر مجاز می‌شوند



معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: جایگزین کردن اتباع بیگانه غیرمجاز با نیروهای بومی در فرآیند صید و خشک کردن ماهی متو باید اجرایی شود.

به گزارش صبح ساحل، مرتضی شیخ زاده شامگاه یکشنبه در سومین نشست ساماندهی اتباع بیگانه غیرمجاز قشم افزود: البته اتباع بیگانه مجاز در واقع شهروندان این منطقه محسوب می شوند.

وی ادامه داد: حضور اتباع بیگانه غیرمجاز باعث اخلال در قوانین و اصول شهروندی از جمله برای اتباع مجاز میشود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود تا کارگروه ویژه‌ای با حضور نیروهای انتظامی، دریابانی و شیلات برای پیگیری ساماندهی اتباع بیگانه غیرمجاز و فعال در حوزه شیلات وصیادی تشکیل شود.

وی افزود: برخورد قاطع با اجاره دهندگان و کارفرمایانی که به اتباع غیر مجاز محل سکونت و کار ارایه می دهند، مهم‌ترین هدف از تشکیل این کارگروه خواده بود.

شیخ زاده ادامه داد: چند اتوبوس و ون برای انتقال اتباعی که درقشم به صورت غیرمجاز فعال هستند، توسط سازمان منطقه آزاد قشم در اختیار نیروهای انتظامی قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا و خطر مبتلا بودن اتباع غیر مجاز، اقلام مختلف بهداشتی مانند ماسک و گان نیز بین بخش های نظامی، انتظامی و دریابانی توزیع شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: اتباع بیگانه بخش بزرگی از اشتغال صنعت شیلات قشم را تشکیل می‌دهند که پیشبینی می شود با خروج این افراد، فرصت اشتغالی مناسبی برای نیروهای بومی ایجاد می شود و نرخ بیکاری در جزیره از 5.2 به حدود چهار درصد کاهش می‌یابد.

به گفته وی، استفاده از ظرفیت شرکت‌های کاریابی برای پر کردن فضای خالی اشتغال در بخش شیلات جزیره و الزام تعاونی ها به کارفرمایان مربوطه برای استفاده از نیروهای انسانی بومی و یا اتباع بیگانه مجاز می تواند به امر ساماندهی اتباع بیگانه غیر مجاز شتاب بیشتری بدهد.

شیخ زاده ادامه داد: مکانیزه کردن بخشی از فرآیند تخلیه و بارگیری ماهی و استفاده از نرم افزارهای خوداظهاری در هنگام صید نیز از دیگر راهکارهای لازم برای ارتقای محصول و جلوگیری از به کارگیری اتباع غیر مجاز محسوب می‌شود.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها