احمد مرادی در دیدار با رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور:

اصناف نیازمند حمایت و پشتیبانی هستند



به گزارش صبح ساحل، دکتر احمد مرادی نماینده مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور: اعمال بخشنامه ای که بدون در نظر گرفتن شرایط استان باشد به جز نارضایتی اصناف و مردم دستاورد دیگری نخواهد داشت.

در پی صدور بخشنامه هایی جهت تشدید نظارت بر کالاها و لوازم موجود در بازار، آقای مرادی نماینده هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با سردار مویدی رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز دیدار و گفت و گو نمود.

در این دیدار دکتر مرادی با اشاره به موارد مطرح شده در نشست مشترک پیرامون این موضوع با نمایندگان اصناف هرمزگان گفت: به لحاظ همجواری با کشورهای جنوبی حاشیه خلیج فارس از دیرباز مبادلات کالا فی ما بین تجار هرمزگانی و کشورهای عربی همسایه انجام می شده است.

علی رغم کیفیت پایین برخی از کالاهی داخلی عرضه اجناس با اولویت کالاهای ایرانی در بازار استان انجام می گردد. اما استفاده از برخی کالاها از جمله لوازم خانگی به دلیل عدم کیفیت تولید مناسب در کارخانه های داخلی، بالاجبار فروشندگان و مصرف کنندگان به سوی کالای خارجی روی آورده اند. لذا بازار و اصناف ما نیازمند به حمایت و پشتیبانی هستند و هرگونه ورود غیر کارشناسی به بازار می تواند نارضایتی بوجود آورد.

این نماینده مجلس اظهار داشت طبق اظهار مسئولین اتاق اصناف کلیه اتحادیه ها و فروشندگان تمایل به عرضه کالاهای تولید داخل را دارند اما متاسفانه کیفیت پایین و قیمت بالای این کالاها باعث عدم تمایل مصرف کنندگان به تهیه چنین کالاهایی شده است.

عضو فراکسیون اصناف مجلس اظهار امیدواری کرد در آینده با تلاش وزارت صمت تولید کالاهای با کیفیت و توزیع در بازار شاهد باشیم.

در این نشست نیز سردار مویدی اعلام کرد برنامه های ستاد مرکزی صرفا شناسه دار کردن کالاهای عرضه شده در بازار بوده و اصناف طبق روال معمول به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها