فرماندار جاسک:

بانیان مراسم عروسی و ترحیم در جاسک مورد پیگرد قانون قرار می‌گیرند



فرماندار و رئیس شورای سلامت شهرستان جاسک گفت: اصلاح رفتار مربوط به همه افراد جامعه است و نباید انتظار داشت که کسی برای ما کاری انجام دهد بلکه این خود ما هستیم که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تا جایی که ممکن است بیماری را کنترل کنیم.

به گزارش صبح ساحل، محمد رادمهر صبح امروز در نشست شورای سلامت جاسک اظهار کرد: مهم‌ترین مسأله در جلوگیری از شیوع کرونا، اصلاح الگوهای رفتاری ما در جامعه و پای‌بندی همه اعضای جامعه به اصول بهداشتی است.

وی با بیان این که اگر این روند کنونی ادامه پیدا کند معلوم نیست در آینده شاهد چه وضعیت و شرایطی خواهیم بود، افزود: به همین دلیل است که باید مردم تنها برای انجام کارهای ضروری آن هم با ماسک از خانه خارج شوند و ضمن به همراه داشتن ضد عفونی کننده دست نسبت به رعایت فاصله اجتماعی نیز توجه لازم را داشته باشند.

نماینده عالی دولت در شهرستان جاسک اظهار داشت: ویروس کرونا ضعیف نشده و همچنان سیر صعودی خود را دنبال می‌کند پس مردم فریب این باور غلط که بیماری ضعیف شده را نخورند.

رادمهر در مورد درصد پائین ابتلای جوانان به ویروس کرونا گفت: هرچند افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای در خطر بیشتری قرار دارند ولی این امر به گونه‌ای نیست که این ویروس برای سایر گروه‌های سنی بویژه جوانان مشکلی ایجاد نکند.

وی یادآور شد: ویروس کرونا با هیچ کسی تعارف ندارد و حضور و بستری شدن بیماران در سنین و گروه‌های سنی مختلف گواهی براین مدعا است به همین دلیل همه باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

نماینده عالی دولت ابراز داشت: با توجه به نوپدید بودن این بیماری، راه درمان، علائم و رفتار این ویروس را نمی‌‌شناسیم و نمی‌دانیم در آب و هواهای مختلف چگونه عمل خواهد کرد».

وی با بیان این‌که این نوع بیماری‌ها از جمله کرونا، به رفتارهای فردی بسیار وابسته هستند، ادامه داد: اگر رفتارهای فردی اصلاح نشود، نمی‌توان پیش‌بینی کرد که اوج این بیماری یا افول آن در چه ماهی است.

محمد رادمهر گفت: در همه واحدهای صنفی استفاده از ماسک برای فروشنده و خریدار الزامی است و بازرسان در صورت مشاهده تخلف، اختیار برخورد قانونی، جریمه و پلمپ واحد صنفی متخلف را دارند.

فرماندار و نماینده عالی دولت تاکید کرد: در همه واحدهای صنفی استفاده از ماسک برای فروشنده و خریدار الزامی است و بازرسان در صورت مشاهده تخلف، اختیار برخورد قانونی، جریمه و پلمپ واحد صنفی متخلف را دارند.

رئیس شورای سلامت شهرستان جاسک یادآور شد: باید از همه‌ اهرم‌‌ها در جهت مقابله با ویروس کرونا استفاده کنیم. اما، مهم‌ترین اصل و پراهمیت ترین اهرم،  خواست خود مردم است. لذا فرهنگ سازی و اصلاح الگوهای رفتاری پیشگیرانه در این زمینه مهمترین اقدام در جهت مقابله با این بیماری است.

فرماندار جاسک در ادامه عنوان داشت: مطمئناً مردم با درایت و فهمی که دارند، شرایط را درک و قبول می‌‌کنند که در این صورت، صلاح نیست از قوه‌ی قهریه استفاده شود. البته اگر کسی نخواهد در راستای پروتکل های بهداشتی تعیین شده رفتار کند، ناچارا برای حفظ سلامت و جان مردم بایست از بعد قهریه و انتظامی در چارچوب قانون باید با او برخورد شود.

فرماندار و نماینده عالی دولت در شهرستان جاسک افزود: اما با توجه به وضعیت شیروع بیماری کرونا که روز به روز موجب افزایش تعداد بیماران می شود و یکی از مهمترین عوامل مهم و موثر در این افزایش جلسات عقد، عروسی، ترحیم و مراسم های خانگی می باشد.

فرماندار و رئیس شورای تامین شهرستان در ادامه تصریح کرد: نظر به مصوبه کمیته مقابله با پیشگیری بیماری کرونا و شورای تامین شهرستان برگزاری هرگونه مراسم عقد و عروسی، ترحیم و مجالس خانگی، تجمعات و دورهمی ها به هر نحو تا اطلاع ثانوی به کلی ممنوع می باشد بدیهی است افراد متخلف به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی و به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی(تعزیرات) تحت تعقیب قانونی قرار خواهند گرفت.

وی در ادامه تاکید کرد: در صورت تخلف و سرایت بیماری در هر مجلسی که برخلاف مصوبات برگزار شود مقصرین به استناد مواد ۴۹۲ و ۴۹۳ قانون مجازات اسلامی مصوب ۹۲ تحت تعقیب قرار گرفته و محکوم به پرداخت هرگونه خسارت جانی و مالی اعم از دیه و هزینه های درمان به افراد مبتلا شده خواهند شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها