سرپرست شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان خبرداد:

احداث یک‌هزار کیلومتر شبکه کابلی در هرمزگان



سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان گفت: امسال یک‌هزار کیلومتر شبکه توزیع برق سیمی به کابل خودنگهدار تبدیل می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، علیرضا رنجبر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شبکه برق‌رسانی در استان هرمزگان با توجه به شرایط اقلیمی و فرسودگی سریع تاسیسات و شبکه ها، لزوم اجرای این طرح را دوچندان ساخته است.

وی ادامه داد: اجرای این طرح در دو بخش توسعه و اصلاح و بهینه سازی انجام می شود که در بخش توسعه 400 کیلومتر شبکه در برنامه احداث قرار دارد. در بخش اصلاح و بهینه سازی شبکه نیز 411 کیلومتر شبکه در محدوده شهرها و 110 کیلومتر شبکه در روستاها مورد اصلاح قرار می گیرد.

وی افزود: برای نوسازی تاسیسات برق‌رسانی 7 هزار و 900 پایه فشار ضعیف و حدود 90 دستگاه پست توزیع امسال اصلاح و نوسازی می شوند. در بخش روشنایی معابر نیز 5 هزار و200 دستگاه چراغ روشنایی و یکهزار پایه روشنایی در معابر و محلات شهرهای استان نصب می شود. علاوه بر این در اصلاح و بهینه سازی نیز 62 کیلومتر شبکه روشنایی معابر  با یک‌هزار و 291 پایه و 5 هزار چراغ اصلاح و نوسازی می شود.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان به مزیت های اجرای این طرح اشاره و عنوان کرد: کاهش سرقت تجهیزات،رفع نوسان برق، کاهش تلفات انرژی و در نتیجه افزایش رضایت مشترکین از مزایای این طرح است. وی ادامه داد: کابل های خودنگهدار از نوع کابل های آلومینیومی روکش دار هستند که علاوه بر کاهش هزینه نسبت به سیم های مسی، ماندگاری شبکه را افزایش می دهند.

رنجبر اضافه کرد: این طرح ابتدا در مناطق ساحلی بخاطر رطوبت بالا اجرا می شود و در ادامه سایر نقاط استان را در برمی‌گیرد.

وی در ادامه بیان داشت: امسال 63 کیلومتر شبکه روشنایی معابر در برنامه توسعه و بهینه سازی قرار دارد که با اجرای آن ضریب روشنایی معابر افزایش قابل توجهی می یابد.وی تصریح کرد: با توجه به توسعه شهرها و روستاهای استان، برای افزایش طول عمر شبکه های روشنایی از تکنولوژی های نوین در توسعه و بهینه سازی استفاده می شود.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان همچنین از هدفگذاری برای واگذاری 20 هزار انشعاب جدید در سال‌جاری خبر داد و افزود: با ایجاد زیرساختهای لازم، این امکان وجود دارد که متقاضیان در کوتاهترین زمان انشعاب خود را دریافت نمایند.به گفته وی، در حال حاضر 708 هزار مشترک از خدمات شرکت توزیع نیروی برق استفاده می کنند که 82 درصد آن را مشترکین خانگی شامل می شود.

رنجبر در بخش دیگری از سخنان خود به تامین برق جزیره استراتژیک فارور اشاره کرد و اظهار داشت: عملیات تامین برق این جزیره از طریق مولدهای دیزلی آغاز شده که امسال به بهره برداری می رسد. با تامین برق این جزیره ضریب پایداری شبکه توزیع جزیره به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

وی همچنین از تامین برق و روشنایی سه سایت گردشگری جزیره لارک خبر داد و افزود: عملیات برق رسانی به این مجموعه از سال گذشته آغاز شده  که در سال جاری به پایان می رسد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها