عضو شورای شهر بندرعباس:

هزینه اداره شهر ها بسیار بالا رفته و بودجه های موجود جوابگو نیست



عضو شورای شهر بندرعباس گفت: هزینه اداره شهر ها بسیار بالا رفته است و بودجه های موجود جوابگو نمی باشد و در اداره شهر با مشکل مواجه هستیم چه برسد که به دنبال توسعه آن نیز باشیم.

 

به گزارش صبح ساحل، کیانوش جهانبخش در  یکصد و هشتاد و سومین جلسه شورای شهر که با حضور رمضان امینی مدیر کل دفتر ارزیابی و عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و صادقی مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری هرمزگان،اظهار کرد: بعد از بانک ها ورشکسته ترین و بدهکار ترین مجموعه ها، شهرداری ها هستند که اگر حسابرسی شوند متوجه خواهیم شد که درآمد و هزینه آنها همیشه منفی است.

وی بیان کرد: عدم راستی آزمایی جمعیت در شهر بندرعباس بر تمام حوزه های توسعه ای سایه می اندازد و آمار فعلی شهر بندرعباس اگر راستی آزمایی شود بالای یک میلیون نفر است نه بر طبق سال ۹۵ که اعلام کرده بود بالای ۵۲۷ هزار.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر بندرعباس ادامه داد: هزینه اداره شهر ها بسیار بالا رفته است و بودجه های موجود جوابگو نمی باشد و در اداره شهر با مشکل مواجه هستیم چه برسد که به دنبال توسعه آن نیز باشیم.

جهانبخش عنوان کرد : شهرداری مجری مصوبات شورا است و مکلف می باشد مصوبات شورا را انجام دهد.

عضو شورای شهر بندرعباس تصریح کرد : طبق قانون ، زیر ساخت ها و توسعه شهر  ، تفکیک اراضی و زیر سازی آن بر عهده راه و شهر سازی می باشد و از سال ۸۸ تا کنون بالغ بر هزار میلیارد تومان سهم دولت را شهرداری بندرعباس انجام داده است که می توانست این مبالغ را در حوزه های دیگر هزینه نمایند.

وی افزود: در این وضعیت بیماری کرونا، در آمد شهرداری بسیار پایین آمده است که انتظار می رود دولت در این زمینه کمک کند و تسهیلاتی با بهره های کم در نظر بگیرد تا شهرداری ها بتوانند به حیات خود ادامه دهند.

جهانبخش در پایان خاطرنشان کرد: قطعا با هر نوع تخلفی باید برخورد جدی شود و این تعامل دو سویه بین شوراها و مجموعه نظارتی بیشتر شود، چراکه بسیاری از تخلفات،ناشی از ناآگاهی و عدم اطلاع نسبت به قوانین و مقررات است که در این موضوع به وجود آمده است.

منبع:ایلنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها