دولت 30 درصد از مزد شغل اولی‌ها را پرداخت می‌کند



مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: ۳۰ درصد مزد شغل اولی ها در هرمزگان به مدت یک سال توسط دولت به کارفرمایان پرداخت می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، هادی ابراهیمی روز پنجشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: این اقدام در راستای طرح پرداخت یارانه دستمزد انجام می‌شود، این طرح سال گذشته در پنج استان اجرا شد که امسال تعداد استان‌ها به هشت استان افزایش یافته و هرمزگان هم جزو آن‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: همچنین شغل اولی‌هایی که توسط کارفرمایان جذب می‌شوند بایستی در سنین ۲۰ تا ۳۵ سال بوده و بیش از سه ماه سابقه پرداخت حق بیمه نداشته باشند و همچنین زنان سرپرست خانوار از شرایط سنی در این طرح مستثنی هستند.

 اجرای طرح پرداخت یارانه دستمزد به عنوان یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های دولت در حوزه اشتغال است که این طرح با هدف توانمندسازی و اشتغالزایی پایدار در استان‌های کمتر برخوردار در نظر گرفته شده است.

کاهش هزینه‌های بکارگیری نیروی کار برای کارفرما به منظور پایداری تولید و اشتغال، افزایش فرصت اشتغال برای دانش آموختگان دانشگاهی در بازار کار، حمایت از ارتقای تولید داخلی و رقابت‌پذیری در بنگاه‌های اقتصادی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و ارتقای سطح سرمایه انسانی کارگاه‌های فعال بخش خصوصی و تعاونی در مناطق کم‌برخوردار از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح عنوان شده است.

سقف بهره مندی هر کارگاه برای استفاده از نیروی کار شغل اولی معادل حداکثر ۵۰ درصد نیروی کار موجود است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها