خارج کردن “توده مو” یک کیلوگرمی از معده بیمار در فارس



فوق تخصص جراحی سرطان بیمارستان گراش استان فارس گفت: یک توده حجیم مویی یک کیلوگرمی از معده بیمار جوان خارج گردید ، این بیمار جوان ساکن بندر عباس است و با علایم کاهش وزن و کم اشتهایی روبرو بود.

به گزارش صبح ساحل، دکتر احمد عبدالهی روز یکشنبه اعلام کرد: بیمار جوان ساکن بندر عباس با علائم تهوع، کاهش وزن و بی اشتهایی به کلینک پیشگیری از سرطان گراش مراجعه کرد که پس از انجام بررسی‌های اولیه بیمار و انجام سی تی اسکن،  وجود یک توده و کلاف پیچیده مویی  در معده بیمار آشکار شد که به سمت روده‌ها نیز امتداد یافته بود.

وی گفت: با توجه به اینکه مو در سیستم گوارش جذب و دفع نمی گردد طی سالیان متمادی ایجاد تریکو بزوآ یا همان جسم خارجی ناشی از “تجمع مو” نموده که سبب انسداد گوارش بیمار شده بود و از همین رو جهت ادامه درمان بیمار به گراش آمده بود.

دکتر عبدالهی اظهار داشت: با توجه به شرایط بیمار طی یک عمل جراحی که حدود یک ساعت و نیم به طول انجامید، توده مویی از معده او خارج شد.

وی با بیان اینکه که وزن این توده مویی به حدود یک کیلوگرم می رسید، گفت: کلاف مویی خارج شده کاملا شکل معده و قسمتی از روده را به خود گرفته و باعث انسداد کامل گوارش بیمار شده بود.

 عبدالهی درباره حال عمومی این بیمار گفت: با توجه به عمل جراحی موفق و انجام کارهای درمانی بعد از عمل، حال عمومی این بیمار خوب است و از بیمارستان ترخیص شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها