۶۴ قلم شی عتیقه در کرمان کشف شد



 سرپرست فرماندهی یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: در سه ماه ابتدایی سال جاری تعداد ۶۴ قلم شی عتیقه در این استان کشف و ضبط شد.

به گزارش صبح ساحل، سید هادی جعفری روز دوشنبه افزود: طی این مدت ۹ حفار غیرمجاز در استان کرمان دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شده اند و چهار حفاری غیرقانونی نیز توسط سودجویان اشیا عتیقه انجام شده است.

وی تصریح کرد:از حفاران و قاچاقچیان کاسه، پیکره انسان و حیوان، پیکره اسب سوار و جام پایه دار(سنگی و مفرغی) در شهرستان ارزوییه، زیورآلات در شهرستان بردسیر و دیگر اشیا از سایر شهرستان های استان کشف شده است.

 سرپرست فرماندهی یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اظهار داشت: بیشترین قدمت متعلق به کشفیات شهرستان ارزوییه است که به چهار هزار سال قبل برمی گرد.

وی با بیان اینکه استان کرمان دارای محوطه های باستانی و اماکن تاریخی فراوانی است، تاکید کرد: با توجه به ضرورت صیانت و حفاظت از آثار فرهنگی و تاریخی استان کرمان این اداره کل نیازمند همکاری مردم و انجمن های مردم نهاد است.

جعفری افزود: نیروهای یگان حفاظت این سازمان در قالب ۴۰ پایگاه بطور شبانه روزی از محوطه های تاریخی، باستانی و اماکن موزه ای این استان پاسداری می کند.

وی تاکید کرد: از مردم فرهنگ دوست استان کرمان درخواست داریم که در راستای حفظ و صیانت از ارزش های تاریخی  و فرهنگی که نشان دهنده هویت ملی کشورمان است، همواره احساس مسئولیت کرده و اخبار و اطلاعات خود را در اختیار یگان حفاظت میراث فرهنگی استان و سایر ضابطان قضایی بگذارند.

استان کرمان به دلیل سابقه تاریخی دارای محوطه های باستانی متعددی است که حفاری های باستان شناسی در آنها در دست انجام است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها