استاندارهرمزگان: تمامی خدمات به صورت غیرحضوری به مردم ارائه شود



استاندار هرمزگان گفت: مدیران برنامه ریزی کنند تا کارکنان به صورت مناسب دورکاری انجام داده و خدمات رسانی به مردم نیز در صورت امکان به صورت غیرحضوری و بدون مراجعه ارباب رجوع به ادارات باشد.

 

به گزارش صبح ساحل، فریدون همتی شامگاه دوشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا افزود: دستگاه‌ها وظیفه دارند زیرساخت‌های لازم را برای خدمات رسانی مناسب الکترونیکی به نیروهای شاغل خود فراهم کنند.

وی اضافه کرد: ارائه خدمات الکترونیکی و غیرحضوری در ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان تقویت شود و افزایش یابد.

همه کارکنان وارباب رجوع ماسک داشته باشند

استاندار هرمزگان اذعان داشت: فرمانداران در شهرستان‌ها نظارت جدی بر بانک‌ها، مراکز خرید، پاساژها، بازارها، انواع صنف‌ها، اماکن پرخطر و بویژه دفاتر پیشخوان دولت، جهت رعایت پروتکل‌ها و استفاده از ماسک داشته باشند و نیروی انتظامی نیز با مداخله به موقع با متخلفان برخورد کند.

همتی اضافه کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها نیز مکلف هستند، اگر ارباب رجوع ماسک نداشت در اختیار آنان قرار دهد.

وی بیان داشت: ورود و فعالیت کارکنان در ادارات بدون ماسک ممنوع است و مدیران دستگاه‌ها به کارکنان در این خصوص تاکید کنند و بازرسان و فرمانداران با متخلفان برخورد جدی داشته باشند.

گروه‌های بازرسی بر بازار و ادارات نظارت دارند

استاندار هرمزگان یادآورشد: برای ضمانت اجرایی محدودیت‌های د نظرگرفته شده برای مقابله با کرونا در استان، گروه‌های بازرسی به صورت گسترده نظارت بر بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی، اصناف، پاساژها، بازارها، بانک‌ها، دفاتر خدمات عمومی، ادارات و سایر محل‌های مراجعه مردم را انجام می‌دهند.

همتی ادامه دارد: با توجه به اجباری شدن استفاده از ماسک در همه اماکن عمومی و محل‌های فعالیت مشاغل مختلف، در بازارها، پاساژها و واحدهای صنفی، فروشنده و مشتری باید از ماسک استفاده کنند و در صورت مشاهده استفاده نکردن از ماسک، علاوه بر برخورد با مالکان واحد صنفی و مسوولان بازار و پاساژ متخلف و جریمه، این اماکن توسط بازرسان و تعزیرات حکومتی پلمپ خواهند شد.

جسد متوفیان کرونایی برای دفن به خانواده‌ها واگذارنشود

استاندار هرمزگان گفت: جسد متوفیان ناشی از بیماری کرونا به هیچ عنوان نباید برای انجام فرآیند تدفین به خانواده‌ها واگذار شود و دستگاه‌های متولی وظیفه دارند این امور را به نحو احسن انجام دهند.

همتی افزود: دانشگاه علوم پزشکی، مرکز بهداشت و شهرداری هر سه موظف هستند، تمامی پروتکل‌های مربوط به انتقال، غسل و تدفین اجساد متوفیان ناشی از بیماری کرونا را به طور دقیق از بیمارستان تا آرامستان انجام دهند.

وی بیان داشت: در این زمینه خانواده‌های جان باختگان نباید دغدغه داشته باشند و دستگاه‌های مسوول مکلف به اجرای کامل این فرآیند هستند.

جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۷۳۱ نفر رسید

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۴۳ هزار و ۵۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۶۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۷۳۱ نفر رسید.

سیما سادات لاری روز دوشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۶ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۴۶۸ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۲۴۳ هزار و ۵۱ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۰ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱ هزار و ۷۳۱ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۰۴ هزار و ۸۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۲۰۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزود: تاکنون یک میلیون و ۸۲۰ هزار و سه آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان‌های غربی و شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های گلستان، البرز، کرمان، یزد، همدان و سیستان و بلوچستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: آمار فوتی و بستری در استان خوزستان کاهش چشم‌گیری داشته است.

لاری اظهار کرد: همان‌طور که زنان سرزمین ما همواره محور تاب آوری خانواده بوده‌اند، از زنان می‌خواهیم با تقویت روحیه اعضای خانواده، آنها را ملزم به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کنند تا نقش مهمی در شکست چرخه انتقال ویروس کرونا داشته باشند.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها