تعیین تکلیف تعاونی‌های مسکن مهر



مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: یکی از برنامه های مهم این اداره کل، تعیین تکلیف تعاونی‌های مسکن مهر است که تا پایان امسال حدود 3000 واحد مسکن مهر که توسط این تعاونی ها احداث شده، به صاحبان آنها تحویل داده می شود.

به گزارش صبح ساحل، هادی ابراهیمی تعداد واحدهای تحویل داده شده را بیش از 24 هزار واحد ذکر کرد و افزود: حدود 1700 واحد باقیمانده نیز تا پایان سال 1400 به اتمام می رسد.
 
وی اظهار کرد: تعاونی های مسکن مهر با دو نوع مشکل روبرو هستند نیمی از آنها با مشکل داخلی از جمله اختلاف با هیات مدیره و مشکل با دستگاههای مرتبط در خصوص زیرساختها مواجه هستند که این موضوع در نشست های مستمر شورای مسکن و تاکید و پیگیری استاندار برطرف شده است و نیمی دیگر نیز مشکل قضایی دارند که این امر نیز از طریق حوزه قضایی در دست اجرا است.
 
 ابراهیمی ادامه داد: هرمزگان به دلیل شرایط خاص اقتصادی و برخورداری از ظرفیتهای بسیار بالا در حوزه های مختلف اقتصاد دریا و بخشهای کشاورزی، صنعت و خدمات زمینه های مناسبی را برای فعالیت تعاونی ها فراهم کرده است. 
 
وی اضافه کرد: 80 درصد صید و صیادی آبزیان، 100 درصد حمل و نقل دریایی دریایی مسافر و بار ، توزیع 70 درصد مواد سوختی مورد نیاز استان، انجام حجم وسیعی از حمل و نقل بار جاده ای توسط تعاونی های استان انجام می شود.
 
 ابراهیمی گفت: فعالیت حدود 3 هزار تعاونی فعال با اشتغال 77 هزار نفر و عضویت بیش از یک میلیون نفر از جمعیت استان در تعاونی ها نشان از این دارد که تعاونی ها بیشتر از سایر بخشهای اقتصادی بر زندگی مردم تاثیر دارند. 
 
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: توجه به توسعه تعاونی های دارای پتانسیل و سود آور در قالب تعاونی های دانش بنیان و توسعه و عمران یکی از برنامه های در دست اجرای این اداره کل برای افرایش سهم تعاونی ها در اقتصاد استان است که در هر شهرستان یک تعاونی توسعه عمران تشکیل شود که این یک ظرفیت خوبی برای مشارکت همه مردم در تعاونی ها است و تشکیل تعاونی های توسعه روستایی و دانش بنیان یکی دیگر از این برنامه ها است که زمینه مناسبی برای حضور افراد خلاق و تحصیل است. 
 
 به گفته ابراهیمی، تشکیل تعاونی های نوع جدید شامل دانش بنیان، تعاون توسعه روستایی و تعاونی های توسعه عمران شهرستانها، استمرار طرح تعاون روستا، اتمام و تعیین تکلیف واحدهای مسکونی شرکتهای تعاونی مسکن مهر ، استمرار طرح کارورزی در تعاونیها و حمایت از توسعه بازار و صادرات تعاونیها مهم ترین برنامه های اجرایی در حوزه تعاون است. 
 
مدیرکل کار،تعاون و رفاه اجتماعی هرمزگان بیان کرد: با توجه به شرایط پیش آمده و مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا، اقتصاد برخی از تعاونی های استان از جمله خدمات دچار آسیب شد و دولت از شاغلین این شرکتها با پرداخت بیمه بیکاری و برای تعاونی‌های ها از طریق پرداخت تسهیلات حمایت می کند که متقاضیان باید در سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir ثبت نام کنند. 
 
وی اضافه کرد: این تسهیلات با نرخ 12 درصد به میزان هر بیمه شده حدود 12 تا 16میلیون تومان پرداخت می‌شود و برای متقاضیان مشاغلی که فاقد بیمه هستد نیز این تسهیلات پرداخت می شود.  
 
ابراهیمی در پایان با توجه به شعار امسال روز جهانی تعاون، بر ضرورت توسعه کسب و کارهای آنلاین تاکید کرد و افزود: تعاونی‌ها ظرفیت مناسبی برای ورود افراد خلاق و کارآفرین بمنظور توسعه کسب و کارهای اینترنت هستند. 
 
وی از راه اندازی سامانه نمایشگاهی آنلاین برای مسائل خانگی خبر داد و افزود: این فرصتی برای کسب و کار های خرد و کوچک است که در این شرایط می توانند به اقتصاد خانوار و کسب درآمد کمک کنند.
منبع: ایلنا
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها