رشد چهار برابری صادرات کالا از قشم



بهار سال جاری ۳۴ میلیون و ۵۴۹ هزار دلار محصولات تولیدی در شهرستان قشم به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش صبح ساحل، مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: این میزان صادرات در همسنجی با سال گذشته بیش از چهار برابر رشد نشان می‌دهد.

محمد مهدی برنجی افزود: سکوی گازی به منطقه ویژه پارس انرژی توسط یکی از شرکت های فعال در منطقه آزاد قشم با ارزش حدود ۲۷ میلیون دلار از جمله اقلام صادرات در سه ماهه نخست سال جاری است.

وی ادامه داد: در همین مدت ۴ میلیون و ۲۱۰ هزار دلار کالا نیز به داخل کشور صادر شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۸.۶ درصد افزایش نشان می دهد.

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: بهار امسال ۲ میلیون و ۴۳۷ هزار دلار واردات به منطقه آزاد قشم صورت گرفته که این رقم در همسنجی با مدت مشابه سال قبل حدود ۸۳.۸ درصد کاهش پیدا کرده است.

۱۹۴ شرکت تولیدی با جمعیت ۴ هزار و ۵۰۵ نیروی کار در بخش های مختلف تولیدی و صنعتی در چهار شهرک صنعتی تولا، فجر، کاوه و سوزا در حال فعالیت هستند.

ماهی خُشک، شمش روی، دستگاه آنالایزر گاز، شناورهای فلزی، اُدکلن، سیمان و کلینکر، سیگار، کامپند پلی اتیلن، ماهی و میگو محصولاتی هستند که در قشم تولید و به داخل و خارج از کشور صادر می‌شود.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها