پنج هزار تاکسی برای سرویس دانش آموزان بندرعباس نیاز است



رییس سازمان مدیریت حمل ونقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس گفت: حدود پنج هزار دستگاه تاکسی سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید برای رفت و آمد دانش آموزان این شهر نیاز است، درحالی که هم اکنون ۷۳۴ دستگاه خودرو در این زمینه فعال است.

به گزارش صبح ساحل، حسین اخلاقی روز چهارشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: شهر بندرعباس نیازمند سرویس مدارس برای ۲۰ هزار دانش آموز است که اگر به طور متوسط در هر ماشین چهار دانش آموز حضور داشته باشد باید پنج هزار تاکسی داشته باشیم.

وی بیان داشت: برای سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰نرخ تاکسی سرویس مدارس درشهر بندرعباس ۳۵ درصد افزایش یافته که این  نرخ افزایشی به تصویب شورای شهر و تایید فرمانداری هم رسیده است.

رییس سازمان مدیریت حمل ونقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس اظهارداشت: در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ نیز نرخ سرویس مدارس افزایش ۱۵ درصدی داشت؛ این درحالی بود که چهار سال قبل آن (یعنی از سال ۹۴ تا ۹۷) هیچ گونه افزایش نرخی در این زمینه صورت نگرفته است.

اخلاقی ادامه داد: نرخ سرویس مدارس برای سال تحصیلی جدید در صفر تا سه کیلومتر ۴۰۰ هزار ریال، سه تا ۶ کیلومتر ۴۸۰ هزار ریال، ۶ تا ۹ کیلومتر۵۶۰ هزار ریال، ۹تا ۱۲ کیلومتر ۶۴۰ هزار ریال و ۱۲ تا ۱۵ کیلومتر ۷۲۰ هزار ریال نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

وی گفت: در آبان‌ماه سال گذشته به علت افزایش نرخ سوخت، بسیاری از رانندگان اعلام کردند که بدون افزایش نرخ کرایه قادر به ادامه فعالیت نبوده و ناچار به لغو قرارداد هستند که در بسیاری از موارد به دلیل تصویب نشدن افزایش نرخ این اتفاق صورت گرفت.

این مسوول ادامه داد: سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس هیچ دخل و تصرفی درقراردادهای سرویس مدارس ندارد و مبلغ قراردادهای منعقدشده بین شرکت‌ها و خانواده مشخص می‌شود که پنج درصد سهم پیمانکار، ۲ و نیم درصد سهم کارگروه مدرسه و ۸۵ درصد سهم راننده و ۷.۸ دهم درصد هزینه بیمه قرارداد است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها