نشست مشترک مدیران عامل مناطق آزاد کیش و قشم با هدف کمک به اقتصاد کشور



نشست مشترک مدیران عامل مناطق آزاد کیش و قشم ۲۶ تیر در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد. هدف از این نشست، هم افزایی، به اشتراک گذاشتن تجربیات و همچنین استفاده از ظرفیت های موجود در دو منطقه آزاد کیش و قشم برای کمک به دولت برای عبور از شرایط تحریم اعلام شد.

به گزارش صبح ساحل، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در انتهای این نشست به خبرنگاران گفت: این نشست در خصوص انجام همکاری های مشترک و انتقال تجربیاتی که دراین  جزایر جنوب کشور داشته ایم برگزار شد و بحث های بسیار کاربردی و مفصلی نیز داشتیم . تجربیاتی که در دو منطقه آزاد قشم و کیش وجود دارد، تجربیات ارزنده ای است که  در شرایط  سخت امروز کشور می تواند با هم افزایی و نگاه مشترک، بخشی از مشکلات دو منطقه و بخشی از مشکلاتی که در بحث اقتصادی کشور وجود دارد حل کند. اتفاقاتی که در منطقه آزاد قشم و کیش در طی سال های اخیر افتاده است بسیار مثبت و بزرگ بوده است. خوشحالم از اینکه در نیمه مرداد، افتتاح پروژه های خوبی را در مناطق آزاد قشم و کیش با حضور رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس خواهیم داشت.

غلامحسین مظفری افزود: در کیش اقدامات بزرگ و زیرساختی زیادی انجام شده که موجب آبادانی هر چه بیشتر کیش خواهد شد، از جمله آنها می توان به پروژه فرودگاه کیش و همچنین پروژه های فعالان بخش خصوصی اشاره کرد که این پروژه ها با بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حال انجام است و بخش عمده ای از آنها در سال جاری و حداکثر تا شهریور سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار کرد: تجربیاتی که منطقه آزاد قشم در بعضی از پروژه ها داشته اند بسیار موثر و مفید است و امیدوارم از آنها استفاده خواهیم کرد. در حوزه انرژی فعالیت های خوبی انجام داده اند همچنین در زمینه پرورش ماهی و میگو از تجربیات آنها در جزیزه کیش و بندر آفتاب که سازمان منطقه آزاد کیش سهامدار آن است استفاده خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: منطقه آزاد کیش نیز تجربیات خود را در زمینه های موردنیاز به منطقه آزاد قشم انتقال خواهد داد.

مومنی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: این دو منطقه آزاد در جنوب کشور ، منشا بسیاری از اثرات خوب اقتصادی شده اند و تعامل و همفکری می تواند این موضوع را افزایش دهد.


وی افزود: ما تجربیاتی در حوزه های مختلف صنعتی داریم و دوستان در منطقه آزاد کیش نیز در حوزه های مختلف از جمله تامین منابع داشته اند که خیلی برای ما مفید و موثر بود. از قبل نیز این هماهنگی ها بود و قرار بر این بود که جنوب کشور در زمان تحریم با ظرفیت بیشتری بتوانند در دو بخش حضور پیدا کنند. یکی اینکه مناطق خودشان برای برون رفت از این بحران چگونه باید عمل کنند و دیگر اینکه مناطق آزاد و مجموعه حاکمیتی دولت در جنوب، برای کشور چه فعالیت هایی می توانند بکنند که در حوزه تحریم، فشار کمتری به کشور وارد شود.اقدامات خوبی انجام شد ولی آن جلسات تکرار نشد. مناطق آزاد کیش و قشم اقدامات اجرایی خود را انجام دادند، بعضی ها به نتیجه رسیدند و بعضی نیز در حال پیگیری است. امیدواریم با رویکرد موجود ، بسیاری از این مشکلات را رفع کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: درمورد بحث مالیات بر حقوق شاغلان و کارکنان مستقر در مناطق آزاد، قوانین و مقرراتی در این زمینه وجود دارد، استعلام هایی صورت گرفته که منتظر دریافت پاسخ آنها هستیم. به زعم ما این قانون مشمول مناطق آزاد نخواهد شد چون این موضوعات فلسفه وجودی مناطق آزاد را زیر سوال خواهد برد و اینکه در این زمان چه ضرورتی دارد که به این موضوعات پرداخته شود جای تامل دارد
 

مومنی گفت: فکر می کنیم با استعلامی که از طریق معاونت حقوقی ریاست جمهوری انجام شده است این موضوع قابل حل خواهد بود

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها