رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا:

به دنبال مدارکی هستیم که نشان دهد یک فرد ۲ بار به کرونا مبتلا می شود



رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا با بیان اینکه ۲ بار ابتلا به کرونا در یک فرد اثبات نشده است، گفت: اکنون به دنبال مدارکی هستیم که نشان دهد یک فرد ۲ بار به این بیماری مبتلا می شود.

 

به گزارش صبح ساحل، دکتر مصطفی قانعی در برنامه تلویزیونی با بیان اینکه اکنون هیچ موردی نداریم که یک نفر دو بار مبتلا شده باشد، بیان کرد: طبق بررسی ها، برخی اسفند ماه مبتلا شدند؛ آن زمان آنقدری کیت نداشتیم که به صورت قطعی بگوییم یک نفر مبتلا به کووید ۱۹ است و تشخیص بر اساس سی تی اسکن ریه بود که آنفولانزا هم همین علائم را داشت.

وی  ادامه داد: علت اینکه «تامیفلو» تجویز می شد همین بود که فرد مبتلا به آنفولانزا بود؛ بنابراین اگر فردی مدعی است که اسفندماه کرونا گرفته، کرونا نبوده؛ ما اکنون به دنبال مدارکی قطعی می گردیم که یک فرد، دوبار تست حلقی PCR آن مثبت شده باشد.

رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا افزود:  ما مواردی داریم که ویروس در حلق یک فرد ۳۰ روز وجود دارد و بعد از دوهفته بهبودی، دوباره فعال می شود؛ این فعال شدن مجدد است؛ اما گر ما عفونت مجدد را بتوانیم اثبات کنیم موضوع دیگری است؛ این مهم است که هنوز چنین موردی نداشته ایم.

قانعی خاطر نشان کرد: هنوز برای ما که در یک مورد دو عفونت دیده شده باشد اثبات نشده است.

وی با تاکید بر اینکه در صدد هستیم عفونت مجدد را اثبات کنیم، بیان کرد: مدارکی به دست رسیده اما منتظریم مدارکی دال بر عفونت مجدد یک فرد در کمیته علمی ببینیم که اثبات فعالیت مجدد ویروس در بدن فرد باشد.

منبع:مهر

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها