عضو شورای شهر:

فاضلاب بندرعباس به مشکل امنیتی تبدیل شده است



عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: مشکل فاضلاب شهر بندرعباس از یک مطالبه اجتماعی و زیست محیطی و بهداشتی به بحران امنیتی، فرسایشی و ناامیدکننده تبدیل شده است.

به گزارش صبح ساحل، کیانوش جهانبخش امروز (یکشنبه) در نطق پیش از دستور یکصد و هشتاد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر بندرعباس، اظهار کرد: پس از اعتراض بنده به این معضل و مشکل و قرار گرفتن جلوی لوله فاضلاب، شرکت آب و فاضلاب با شتاب غیر کارشناسی و بر اثر فشارهای آب و فاضلاب کشور و مقامات محلی نسبت به انعقاد قرارداد با شرکت ژرف کار جم در مهر ماه سال ۹۴ قراردادی حول سه محور توسعه شبکه جمع آوری در قالب سرمایه مازاد، ارتقا بازسازی، نوسازی و بهره برداری از تأسیسات ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه فاضلاب و احداث بهره برداری ایستگاه پمپاژ و خط انتقال پساب، اقدام کرد.

وی افزود: مبلغ سرمایه گذاری در سال ۹۴، ۲۵۰ میلیارد تومان با دوره ساخت احداث دو ساله بوده که سه سال از دوره قطعیت و حدود پنج سال از دوره مبادله قرارداد گذشته و هیچ اتفاقی نیفتاده است.

عضو شورای شهر بندرعباس ادامه داد: طی بررسی‌ها، متوجه شدیم که اکثر قراردادهای شرکت ژرف کار جم در سطح کشور خلعیت شده، یا خاتمه پیمان یک طرفه داشته و یا اینکه بلاتکلیف و بی سرانجام مانده است و در سایت سازمان برنامه و بودجه، صلاحیت این شرکت رد شده و این شرکت حق هیچ گونه فعالیتی تا سال ۱۴۰۱ را ندارد.

وی تاکید کرد: اصرار مدیریت عالی استان، سکوت و انفعال آب و فاضلاب و عدم توجه و بررسی وزارت نیرو جای سوال اساسی دارد که از دستگاه‌های نظارتی و مدعی العموم انتظار می‌رود به این موضوع ورود کنند.

جهانبخش تصریح کرد: در قرارداد منعقد شده با این شرکت، زیاده خواهی شرکت و توجه نکردن به منافع مردم مشخص است و انتظار می‌رود شرکت آب و فاضلاب هر چه سریع‌تر شرایطی را فراهم کند تا این شرکت خلعیت شود و فراخوان جدیدی برگزار کند تا این مشکل بعد از سال‌ها برطرف شود.

وی اظهار کرد: انتظار مردم بندرعباس این است که مسئله فاضلاب شهری حل شود و دستگاه‌های مسئول پاسخگو باشند که در این سال‌ها برای حل مشکل فاضلاب چه کرده‌اند؟ از مدیریت عالی استان می‌خواهیم واقع بینانه به این موضوع نگاه کند و شورا و شهرداری را مقابل افکار عمومی قرار ندهد.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر بندرعباس اضافه کرد: شورا و شهرداری را تحت فشار گذاشته‌اند که تن به قراردادهای غیر کارشناسی دهند که این به نفع مردم نیست، مردم و شهرداری سهم خود را برای حل معضل فاضلاب پرداخت کرده‌اند، حالا باید دولت جواب دهد که برای حل این مشکل چه کاری کرده و نمی‌توان برای حل هر مشکلی دست در جیب مردم کرد.

وی خاطرنشان کرد: به علت تأخیر در اجرای طرح فاضلاب شهری از مجموعه آب و فاضلاب و وزارت نیرو شکایت داریم و این موضوع را از کمیسیون اصل ۹۰ مجلس پیگیری خواهیم کرد و با هر گونه زیاده خواهی که فشار به مردم ختم شود مخالفیم.

منبع: ایمنا

غیرقابل انتشار: 7
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها