رئیس کل دادگستری هرمزگان :

آزادی 10 زندانی همزمان با برگزاری دهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع)  



رئیس کل دادگستری استان هرمزگان  گفت: به میمنت برگزاری دهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) و در راستای عمل به سیره سیدالساجدین، 10 زندانی جرائم غیرعمد از زندان های استان هرمزگان آزاد می شوند.
به گزارش صبح ساحل، « علی صالحی » در دیدار اعضای ستاد برگزاری دهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) ضمن قدردانی از تلاش عوامل برگزاری کنگره در راستای شناساندن سیره ائمه اطهار(ع)، اظهار کرد: برگزاری رخداد مهمی در این ابعاد نیازمند برنامه ریزی، تلاش و صرف وقت و هزینه است که با صبوری و تلاش و کوشش شما بزرگواران طی یک دهه محقق شده است.
وی با بیان اینکه به طور قطع و یقین این کار ارزشمند هم دارای پاداش اخروی برای دست اندرکاران است و هم برکات فراوانی را برای استان و کشور به دنبال خواهد داشت، افزود: با انجام این حرکت بسیار خوب و اثرگذار، فضای معنوی در جامعه حاکم می شود.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با ذکر این نکته که طی 9 دوره گذشته برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع) برکات مادی و معنوی شامل حال استان شده است، عنوان کرد: اگرچه تاکنون برنامه های خوبی در قالب این رخداد اجرا شده است اما در کنگره دهم همه باید در کنار هم تلاش کنیم تا برنامه ای در شان نام امام سجاد(ع) رقم بخورد.
وی با اشاره به شرایط ویژه امسال، تصریح کرد: اگر شرایط تا زمان برگزاری کنگره مطلوب بود که این آیین اختتامیه این برنامه به صورت حضوری در بندرعباس برگزار می شود و در غیر این صورت، از ظرفیت فضای مجازی جهت برگزاری کنگره استفاده خواهد شد.
صالحی در ادامه با اذعان به اینکه همکاری در جهت نشر اندیشه و معارف اهل بیت(ع) از افتخارات دستگاه قضایی است، خاطرنشان کرد: امسال به میمنت برگزاری دهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) و در راستای عمل به سیره سیدالساجدین، 10 زندانی جرائم غیرعمد از زندان های استان هرمزگان آزاد می شوند.
وی افزود: یکی دیگر از برنامه های دادگستری هرمزگان پیشنهاد دادن به دادگستری های استان های کشور است که با تاسی از سیره امام سجاد(ع) و همزمان با برگزاری کنگره دهم، تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد را آزاد کنند.
«علی علامه زاده »، دبیر کنگره بین المللی امام سجاد(ع) نیز با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای برگزاری هرچه بهتر دهمین کنگره، گفت: دستگاه قضایی در 9 دوره گذشته کنگره همکاری بسیار خوبی با مجموعه ستاد برگزاری داشته است.
وی افزود: به همت دادگستری و با همکاری ستاد دیه هرمزگان از کنگره ششم تا کنون هرساله تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد از حبس آزاد شده اند که تاکنون شمار این زندانیان رها شده به 30 تن رسیده است.
حجت الاسلام و المسلمین « محمد علی لبخندان »، مدیر موسسه فرهنگی اندیشه های اسلامی سجادیه نیز با بیان اینکه امروز دنیا تشنه معنویت و عرفان است، گفت: از همین رو نیز شاهد ترویج و رشد عرفان های کاذب در سطح جهان هستیم و ترویج اندیشه امام سجاد(ع) در چنین برهه ای از ضروریات است.
وی در ادامه اقدام شایسته آزادی زندانیان را عمل به سیره امام سجاد(ع) و هم حکومت اسلامی به تبعیت از منش و سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مصمم است که هیچ فردی به دلیل جرائم غیرعمد در حبس نباشد.
لبخندان خاطرنشان کرد: طرح آزادی زندانیان که هر ساله در قالب کنگره بین المللی امام سجاد(ع) اجرا می شود، نمادی از رفعت اسلامی نظام مقدس جمهوری اسلامی که برگرفته از سیره اهل بیت(ع) است.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها