کریمی، مدیرکل فنی و حرفه ای هرمزگان :

مجوز فعالیت 42 مرکز آموزش جوار کارگاهی و بین کارگاهی در 19 استان کشور صادر شد



مدیرکل فنی و حرفه ای هرمزگان گفت: تامین منابع انسانی مورد نیاز واحد صنعتی، همکاری در زمینه ارتقاء مهارت متخصصین صنایع و آموزش و جذب نیروهای بومی، افزایش بهره وری و در نهایت پایداری و توسعه بنگاه های اقتصادی از مزایای تاسیس مرکز جوار کارگاهی است.

به گزارش صبح ساحل، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای هرمزگان در راستای رسالت خطیر خود و در جهت نیل به آموزش نیروی انسانی به عنوان اصلی ترین سرمایه بنگاه های اقتصادی بر اساس ماده 110 قانون کاردر پنجمین روز هفته مهارت با افتتاح مرکز جوار و بین کارگاهی آلومنیوم المهدی که هم با هفته ملی مهارت به صورت افتتاح آنلاین با حضور حسینعلی امیری، معاون امور مجلس ریاست جمهوری و علی اوسط هاشمی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، مجوز فعالیت 42 مرکز آموزش جوار کارگاهی و بین کارگاهی در 19 استان کشور به صورت ویدئو کنفرانس صادر شد.

 کریمی گفت : ایجاد مرکز آموزشی در کنار واحد تولیدی، صنعتی یا خدماتی و توجه بیشتر به امر آموزش به همراه استفاده از تجربیات و امکانات، تاثیر بسزایی در ارتقاء سطح دانش و مهارت نیروی انسانی بنگاه های اقتصادی دارد.کریمی، گسترش آموزش های مهارتی و ارتقای سطح آموزش های شاغلین، حفظ و تداوم اشتغال، تسریع در نیل به اهداف کمی و کیفی واحد صنعتی، تبادل اطلاعات و دانش فنی فیمابین مراکز آموزشی و واحد صنعتی، استفاده از امکانات بالفعل و بالقوه مراکز و واحد صنعتی و تهیه استانداردهای مهارت مورد نیاز واحد صنعتی را از مزایای ایجاد این مراکز برشمرد.  تامین منابع انسانی مورد نیاز واحد صنعتی، همکاری در زمینه ارتقاء مهارت متخصصین صنایع و آموزش و جذب نیروهای بومی، افزایش بهره وری و در نهایت پایداری و توسعه بنگاه های اقتصادی را نیز از دیگر مزایای تاسیس مرکز جوار کارگاهی ذکر کرد.



مدیرکل فنی و حرفه ای استان افزود : تاسیس این مرکز کارگاهی کمک می کند تا زمینه همکاری های متقابل فراهم شود و در جهت افزایش توانمندی های منابع انسانی دو طرف که در نهایت منجر به افزایش بهره وری خواهد شد گام های اساسی برداشته شود. وی وظایف مراکز کارگاهی و اداه کل فنی و حرفه ای را تهیه و تدوین نیازسنجی آموزشی بر اساس استانداردهای شغلی، تنظیم نیازسنجی آموزشی بر اساس نیاز صنایع، ارائه گزارش افراد مهارت دیده و اشتغال یافته، همکاری افراد متخصص صنایع با مراکز به منظور تهیه استانداردهای آموزشی مورد نیاز بر اساس دانش روز و اخذ آزمون و تعین صلاحیت بر اساس آموزش های ارائه شده و اعطای گواهینامه معتبر بین المللی به افراد قبول شده در آزمون اعلام کرد.

کریمی ابراز امیدواری کرد؛ با استقرار سیستم های آموزشی و مراکز جوار کارگاهی در صنایع بتوان گام موثری در جهت افزایش بهره وری و نیل به اهداف کمی و کیفی صنایع استان برداشت. وی همچنین بیان کرد :امیدورایم مدیران صنایع و شرکت های وابسته نگاه ویژه ای به بحث آموزش کارکنان و ارتقا مهارت شاغلین و توانمند سازی نیروهای بومی استان داشته باشند. شرکت آلومینیوم المهدی دارای 2054 نیروی کار و در سه فاز با تولید سالیانه 330 هزارتن شمش آلمینیوم بزرگترین شرکت تولید شمش آلو مینیوم در جنوب کشور است .

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها