بالاترین آمار مرگ روزانه بر اثر کرونا با جان باختن ۱۷ نفر در فارس



با پشت سر گذاشتن ۲۴ ساعتی تلخ، آمار جان‌باختگان روزانه کروناویروس در استان فارس به بیشترین میزان خوداز ابتدای شیوع کرونا تاکنون رسید.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی با اعلام آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استودیو سلامت گفت: آخرین آمار مربوط به کروناویروس در استان فارس، مرگ ۱۷ هم‌استانی دیگر طی روز گذشته تاکنون را نشان می‌دهد که بیشترین میزان مرگ و میر روزانه در استان از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون بوده است.

عبدالرسول همتی با بیان اینکه آمار جان باختگان این بیماری در ۴۸ ساعت گذشته، به ۳۰ مورد رسیده است، ادامه داد: متاسفانه مجموع جان‌باختگان ناشی از کروناویروس در فارس، به ۴۱۹ هم استانی رسید.

او اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۲۰۵ هزار  و ۱۹۷ مورد آزمایش در آزمایشگاه‌های تشخیصی مولکولی استان انجام شده که از این تعداد در مجموع، ۲۹ هزار و ۴۶۶ مورد مثبت بوده است.

همتی همچنین با اعلام یک‌هزار و ۲۰۰ مورد بستری بیماران کووید ۱۹ در بیمارستانهای استان، از وخامت شرایط جسمی ۱۱۶ نفر از بیماران خبر داد که در بخش مراقبتهای ویژه بستری هستند.

  معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: ۲۵ هزار و ۳۹۶ نفر نیز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون از مراکز درمانی استان ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

 وی با اعلام آمار تجمعی مبتلایان به تفکیک شهرستان های استان از ابتدا تاکنون گفت: این آمار در شیراز، ۱۲ هزار و ۶۵۵ مورد؛ کازرون هزار و ۳۳۳ مورد؛ مرودشت هزار و ۵۵ مورد؛ داراب ۷۴۸ مورد؛ کوار ۵۵۷ مورد؛ لامرد ۴۸۴ مورد؛ قیروکارزین ۴۵۶ مورد؛ زرین دشت ۴۲۴ مورد؛ ممسنی ۴۱۵ مورد؛ مهر ۳۸۷ مورد؛ آباده ۳۰۹ مورد؛ فیروزآباد ۳۰۸ مورد؛ فراشبند ۲۶۷ مورد؛ زرقان ۲۵۵ مورد؛ استهبان ۲۴۰ مورد؛ کوه چنار و اقلید هر کدام ۲۱۶ مورد؛ خرم بید ۱۶۴ مورد؛ سپیدان ۱۶۱ مورد؛ رستم ۱۵۸ مورد؛ نی ریز ۱۴۶ مورد؛ پاسارگاد ۱۲۵ مورد؛ خرامه و بیضا هر کدام ۱۰۷ مورد؛ ارسنجان ۱۰۱ مورد؛ سروستان ۵۹ مورد؛ بوانات ۵۴ مورد و سرچهان ۳۵ مورد بوده و مابقی آمار مبتلایان نیز مربوط به دیگر دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی استان است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی با هشدار نسبت به تهاجمی و عفونی‌تر شدن کرونا ویروس که منجر به افزایش آمار بستری و فوت در استان فارس شده است، گفت: آیا وقت آن نرسیده است که برای خود، خانواده و جامعه فکری کرده و توصیه ها را جدی بگیریم؟

 همتی بار دیگر با هشدار جدی نسبت به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و آمار قربانیان این بیماری در استان، همه مردم فارس را به همبستگی در شکست کرونا، با رعایت اصول بهداشتی شامل استفاده از ماسک، پرهیز از برگزاری و شرکت در اجتماعات و رعایت فاصله فیزیکی دعوت کرد و از تمام کسانی که رعایت استانداردهای بهداشتی را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند، قدردانی کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها