مشتركان تنها با 10 درصد صرفه جويي 20 درصد مبلغ قبض برق را كاهش دهند



به گزارش صبح ساحل، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 2 میلیون و 653 هزار مگاوات ساعت برق مصرف شده که حدود یک میلیون و 722 هزار مگاوات ساعت معادل 65 درصد کل مصرف برق مربوط به مشترکین خانگی است.

مهندس هاجر عبدی افزود: عمده مصرف بخش خانگی نیز در بخشهای سرمایشی است که مشترکان در صورت کاهش 10 درصدی مصرف برق، هزینه برق آنها 20 درصد کاهش می یابد. به گفته وی، اوج مصرف برق امسال در ۲۵ تیرماه اتفاق افتاد و به ۲ هزارو ۳۱۵ مگاوات رسید که با تداوم موج گرما احتمال افزايش بار شبکه همچنان وجود دارد. البته در هفته گذشته اوج مصرف ۲ هزارو ۲۵۷ مگاوات بود که باز هم از سقف تعیین شده برای استان فراتر رفت.

مهندس عبدی اضافه کرد: در حال حاضر 711 هزار مشترک از خدمات این شرکت استفاده می کنند که مصرف برق آنها نسبت به سال گذشته 7 درصد رشد داشته است. براي پاسخگويي به اين ميزان رشد مصرف يكي از راهها، ساخت و توسعه نيروگاه هاي توليد برق و ايجاد تاسيسات جديد است که برای این کار سرمایه گذاری زیادی لازم است.
وي اظهار داشت: راه دوم مديريت مصرف برق است كه باعث مي شود با كمترين ميزان هزينه، از سرمايه گذاري بيشتر براي ايجاد تاسيسات جديد براي زمان محدودي كه تنها در فصل گرم رخ مي دهد و افزايش مصرف را باعث مي شود، جلوگيري شود.

وي افزود: امسال 10 هزار تفاهم نامه همکاری با مشترکان منعقد شده تا مصرف خود را از ساعت های بعداز ظهر به ساعات قبل یا پس از آن منتقل کنند و در ازای آن از مشوق های این شرکت بهره مند شوند.

وي تاكيد كرد: مي توان با روش هاي بسيار ساده بدون اين كه رفاه خانواده كاهش يابد، مصرف برق را مديريت كرد به طوري كه اگر در منازل استفاده از وسايل پرمصرف برقي را به ساعت هاي ابتدايي صبح يا ساعت هاي پاياني شب موکول كنند، باعث كاهش مصرف برق خواهد شد.
عبدی خاطرنشان ساخت: تنظيم كولرهاي گازي روي درجه 24 نيز از ديگر راهكارهايي است كه هر كدام مي تواند تا 20 درصد از مصرف برق را كاهش دهد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها