رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد عنوان کرد:

باشگاه‌ های کتابخوانی، ایجادکننده‌ی نقطه ی عطف اجتماعی



«همایون امیرزاده»، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد، در ششم مردادماه  گفت: اتحاد میان موسسات فعالیت‌های فرهنگی موجب بهبود  فعالیت‌ها و یکپارچه شدن خواهد شد. همچنین امیرزاده، از برگزاری چهارمین دوره‌ی جام باشگاه‌ای کتاب‌وکتابخوانی کودک‌و نوجوان‌کشور، در دو روز گذشته خبر داد.

 برگزاری انتخابات اتحادیه‌های کشوری موسسات قرآن‌وعترت در سوم مردادماه

به گزارش صبح ساحل، «همایون امیرزاده»، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد  گفت: فعالیت‌های فرهنگی اگر هدفمند و هم‌راستا برگزار نشوند، موجب پراکندگی و خنثی‌سازی فعالیت‌های یکدیگر خواهند شد. وی افزود: مطلع نبودن فعالیت‌های فرهنگی از یکدیگر و انجام فعالیت‌ها محدود به حوزه‌ی‌ی خود، باعث ظهور چندگانگی‌های مختلف کاری می‌شود.  امیرزاده، گفت: از سال گذشته دغدغه‌ی شورای عالی فرهنگ‌اسلامی ادغام دو اتحادیه بزرگ موسسات قرآنی بود. یکی از این اتحادیه‌ها، از وزارت فرهنگ‌وارشاد اسلامی و دیگری از سازمان تبلیغات اسلامی مجوز گرفته‌بود. وی اضافه کرد: به این منظور، در سه مجموعه‌ی شورای‌عالی‌فرهنگی، سازمان‌تبلیغات و وزارت فرهنگ‌و ارشاد اسلامی جلساتی شکل گرفت. در نهایت نتیجه‌ براین شد که یک اتحادیه بزرگ و قدرتمند در کشور، بسیار موثرتر از شبه‌جزیره‌های پراکنده ازهم خواهد بود.  رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد، از برگزاری دو اتفاق مهم در وزات ارشاد خبر داد و گفت: در روز جمعه سوم مردادماه، انتخابات اتحادیه‌های کشوری موسسات قرآن‌وعترت در ادارات فرهنگ‌وارشاد اسلامی با هیئت مدیره‌ی 15نفره و با حضور  وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی، رئیس سازمان تبلیغات‌اسلامی و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان هیئت ناظر و با مجموع آرای 590 نفر از سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزارشد. امیرزاده، افزود: مشارکت دادن اتحادیه‌های موسسات قرآن‌وعترت، در تصمیم‌گیری موضوعات قرآنی و پیگیری‌های امور صنفی باعث فراگیر شدن صنف در میان مردم شد. وی درخصوص پیشرفت در فعالیت‌های قرآنی گفت: در مباحث ترجمه‌ی قرآن، نقش‌آفرینی قاری‌های ایرانی در جهان اسلام و حوزه‌ی معارف پژوهش‌ها، پیشرفت‌های چشم‌گیری را شاهد بودیم.

 

جام باشگاه‌ای کتاب‌وکتابخوانی کودک‌و نوجوان‌، نقش به‌سزایی در ترویج فرهنگ کتابخوانی دارد

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد، گفت: جام باشگاه‌ای کتاب‌وکتابخوانی کودک‌و نوجوان‌ از سال 1395 در کشور، با شرکت 15 شهر با 2000 باشگاه و 22 هزار عضو برگزار شد. همچنین تعداد شرکت‌کنندگان این جام در سال 98،  به 300 شهر، یک‌هزار و 520 روستا و22هزار باشگاه با 336هزار عضو رسید. امیرزاده اضافه کرد:  چهارمین دوره‌ی جام باشگاه‌ای کتاب‌وکتابخوانی کودک‌و نوجوان‌کشور، در دو روز گذشته برگزار شد. در این دوره، 335هزارو 978 نفر در قالب 21هزار و 948 باشگاه از هزار و 820 شهر و روستا  در سراسر کشور حضور داشتند. وی افزود: هدف از برگزاری جام باشگاه‌ای کتاب‌وکتابخوانی کودک‌و نوجوان‌، معرفی کتاب‌های خوانده، خرید کتاب، نامه به نویسندگان وبه طورکلی ترویج فرهنگ کتابخوانی است، همچنین برگزاری باشگاه‌های کتاب‌وکتابخوانی در مدارس، کتابخانه‌ها، کانون‌های فرهنگی مساجد، مهدکودک‌ها، فرهنگسراها و  مجمتع‌های مسکونی ، باعث  ایجاد نقطه‌ی عطف اجتماعی در باب کتابخوانی و ارائه خلاقیت‌های مبتنی بر کتاب خواهد شد. رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد، در پایان از معاونت‌فرهنگی وزارت فرهنگ‌و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، بسیج و تمامی مجموعه‌هایی که در این مشارکت داشتند تشکر به عمل آورد.

 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها