فقط چند حرکت تا مات شدن کیش


نویسنده: سامیه طهورنیان

خبر گشت‌وگذار این روزهای یک بازیگر سینما و تلویزیون در جزیره کیش آن‌هم در وضعیت قرمز کرونا در جنوب کشور جنجال‌ برانگیز شده‌است.
مخاطبی در زیر پست اینستاگرامی به‌به و چه‌چه این بازیگر از سفرش به کیش، نوشته‌ که او کار اشتباهی کرده‌ در ایام کرونا به مسافرت رفته‌است. خانم بازیگر هم با لحنی تند واکنش نشان داده‌است که هنرمندان الگوی شما نیستند و ساکت شوید زیرا او فقط یکی از سیصد مسافری است که با ایرباس به کیش سفر کرده‌ و این ایرباس یکی از ده‌ها هواپیمایی است که به کیش می‌رود. اگر مسئولیتی که برای مهار همه‌گیری کرونا به دوش همه ماست و اثرگذاری وسیع رفتار افراد شناخته‌شده را در نظر نگیریم، حرفش پر بی‎راه هم نبوده‌است. وقتی شرکت‌های بزرگ تبلیغاتی، شعار «کرونا در کیش مات شد» را برای ماهی گرفتن از آب‎‌گل‌آلود کساد شدن کسب‌وکارها برمی‌گزیند و کسی آن‌ها را مواخذه نمی‌کند که چرا، باید منتظر بالا گرفتن شمار سفرهای غیرضروری نیز باشیم.
 این پروازها درحالی انجام می‌شود که «فرشیدی»، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، شامگاه جمعه پیشین در نشست تلویزیونی‌اش از رشد مبتلایان در هرمزگان خبر داد و گفت شاهد کاهش بیمارانی با وضعیت حاد نبوده‌ایم. او در جایی از صحبت‌هایش اشاره کرد که کیش به دلیل تبلیغ تورهای مسافرتی، در آینده وضعیت خوبی نخواهد داشت. او اضافه کرد که در هفته‌های پیش رو شاهد بالا رفتن آمار مبتلایان به کرونا در کیش خواهیم بود. جزیره کیش یکی از نقاطی است که صنعت گردشگری درآمد نخست مردم این شهر است و در مقابل تعطیلی‌ها و کاهش درآمدها آسیب‌پذیرتر است.
 
این نشان از سیاست‌گذاری‌های اشتباه دولت دارد.دراین‌باره مشهد شهر گردشگری دیگری است که دچار معضل‌شده. به نقل از «حریرچی»، معاون کل وزیر بهداشت، وضع مشهد بسیار بغرنج است. با افزایش 37 درصدی ورود مسافر به مشهد، موج ابتلای دوباره در این شهر گسترش یافته‌است. رشدی 300 درصدی که 20 درصد مبتلایان را غیربومیان و مسافران تشکیل می‌دهد. به گفته کارشناسان، موج دومی که وارد مشهد شده، بسیار سخت‌تر از موج اول است. کادر درمان مشهد و تعداد قربانیان، بیشتر شده و توان سیستم درمان برای مقابله کم شده‌است.از سویی مسافران پروتکل‌های بهداشتی را آن چنان که باید و شاید رعایت نمی‌کنند. بالا رفتن آمار بیماری در کیش نه تنها به ضرر مردم آن شهر، بلکه به ضرر کل استان هرمزگان است. به درستی مشخص نیست که چه چیزی در انتظار کیش است اما کادر درمان هرمزگآن‌هم شرایطش شبیه شرایط کادر درمان مشهد خسته و نیازمند یک افت پیک، هر چند موقتی است.
 
بهتر است سیاست‌گذاران کیش در ادعاهای خود مبنی بر کنترل بیماری کووید-19 در کیش تجدید نظر کنند. با روند تبلیغاتی منطقه آزاد کیش برای سفر، قطعاً به زودی شاهد موج گسترده‌ای از ویروس خواهیم بود. 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها