معاون دانشگاه علوم پزشکی فسا:

ابتلا به کرونا ایمنی ایجاد نمی‌کند



معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی فسا نسبت به ابتلای مکرر به کرونا هشدار داد و گفت:بهبودی از بیماری کرونا موجب ایمنی نسبت به ابتلای مجدد به این ویروس نمی‌شود. در روزهای گذشته یک بیمار که مجددا به این بیماری مبتلا شده بود درگذشت.

به گزارش صبح  ساحل دکتر جلال کریمی اظهار داشت:بهبودیافتگان از کرونا در صورت عدم رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی ممکن است دوباره به این بیماری مبتلا شوند.

وی بیان کرد:برقراری دورهمی‌ها و مهمانی‌های خانوادگی و همچنین بی‌توجهی برخی نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی علت عمده افزایش شمار مبتلایان به کرونا در فسا است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: شهروندان در صورت داشتن علائم شبیه سرماخوردگی هر  چه سریعتر به درمانگاه‌های تنفسی مراجعه کنند.
 
 دکتر کریمی از ابتلای شمار زیادی به کرونا در فسا تا این لحظه خبر داد و گفت: البته تعداد زیادی  از این افراد  بهبودی قطعی یافته‌اند و تعدادی نیز در وضعیت وخیم قرار دارند.

وی بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و دستکش تاکیدکرد.

 کریمی از مردم خواست  برای کارهای غیر ضروری از منزل خارج نشوند تا چرخه انتقال ویروس قطع شود.
به گفته وی  یکی از شهروندان فسایی که برای بار دوم به کرونا مبتلا شده بود علی‌رغم تلاش کادر درمانی بیمارستان در گذشت.

دکتر کریمی اضافه کرد : بیمار متوفی که قبلا از بیماری کرونا بهبود یافته بود این بار با شدت بیشتری در دام این ویروس افتاد که منجر به فوت وی شد و مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا در فسا را به ۱۴ نفر رساند.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

 تا ۹ مرداد ۱۳۹۹  بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۲۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند و  مجموع بیماران  به ۳۰۱ هزار و ۵۳۰ نفر رسید. متاسفانه  ۲۲۶ بیمار نیز  جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۵۶۹ نفر رسیده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها