افتتاح 2 طرح پتروشیمی و اشتغال‌زایی ۲ هزار و ۵۰ نفر در استان بوشهر



رئیس جمهوری روز پنجشنبه در آیینی ویدئوکنفرانسی ۲ واحد پتروشیمی متانول کاوه و کیمیای پارس خاورمیانه در مجموع با ظرقیت تولید سالانه حدود چهار میلیون تن متانول و اشتغال‌زایی ۲ هزار و ۵۰ نفر را در استان بوشهر افتتاح کرد.

 

به گزارش صبح ساحل، مجتمع پتروشیمی متانول کاوه با ظرفیت تولید سالانه ۲ میلیون ۳۱۰ هزار تن به عنوان بزرگترین واحد متانولی جهان در زمینی به مساحت ۲۲۰ هکتار در سواحل غربی شهرستان دیر در محدوده میدان گازی پارس شمالی قرار دارد.

 این مجتمع با سرمایه گذاری ۹۵۰ میلیون دلاری شامل واحد تولید متانول، اسکله صادراتی، واحد یوتیلیتی است که توسط بخش خصوصی احداث شده‌ و ارزش محصولات آن بر پایه قیمت سال ۹۵ حدود ۴۰۰ میلیون دلار در سال است.

خوراک مورد نیاز این واحد تولیدی روزانه ۶ میلیون مترمکعب گاز طبیعی است و با بهره‌برداری از این طرح برای یکهزار و ۳۵۰ نفر فرصت اشتغال‌زایی شده‌است.

احداث اسکله اختصاصی در سواحل خلیج فارس و در مجاورت این واحد پتروشیمی برای صادرات محصولات تولیدی از مزایای این طرح به شمار می‌‏رود.

همچنین پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه نیز یکی از شرکت‌های تابعه هلدینگ پتروفرهنگ است که ظرفیت تولید  آن یک میلیون ۶۵۰ تن متانول است و حدود ۶۰۰ میلیون دلار برای ساخت آن سرمایه گذاری شده است و ۳۰۰ میلیون دلار ارزش درآمد سالانه آن بر پایه قیمت سال ۹۵ است.

مجتمع پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه نیز در زمینی به مساحت حدود هشت هکتار در فاز دوم پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی در شهرستان عسلویه احداث شده‌است.

براساس برنامه‌ریزی انجام شده با صادرات محصولات این مجتمع روزانه یک میلیون دلار درآمد نصیب کشور خواهد شد.

ایجاد ۷۰۰ فرصت شغلی از دیگر مزایای مجمع  پتروسیمی کیمیای پارس خاورمیانه است.

همچنین این مجتمع در تلاش است تا با انجام کار مطالعاتی برای ساخت بخش پایین دستی و تولید محصولات دیگر از متانول، در جهت جلوگیری از خام فروشی گام بردارد که در صورت تحقق این امر می‌توان به درآمدزایی بسیار قابل توجهی در راستای تکمیل زنجیره ارزش دست یافت.

عملیات اجرایی این طرح در مدت کمتر از پنج سال براساس برنامه زمان‌بندی استاندارد با بیش از ۱۴ میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه، از مهرماه ۹۴ تا خرداد ۹۹ انجام شده‌است.

در برنامه ویدئو کنفرانسی امروز حجت الاسلام دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری سه طرح پتروشیمی متانول کاوه و کیمیای پارس خاومیانه در استان بوشهر و واحد تولید کاتالیست پلیمرهای صنعت در منطقه لرستان در مجموع با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۵۷۰ دلار افتتاح شد.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها